הערכות: סגר מלא יוביל להפסד של 1.8 מיליארד ביום

איגוד לשכות המסחר: סגר כללי בתקופת חגי תשרי  – הפסד פדיון של כ- 30 מיליארד ₪ בענפי המסחר והשירותים • הפסד פדיון יומי נאמד על כ 1.8 מיליארד ₪ • נשיא האיגוד: “יש לעשות ככל הניתן למנוע סגר כללי. על הממשלה להיערך כבר עכשיו לתת פיצוי הולם וממוקד למגזרי המשק שיפגעו ישירות אם יוחלט על סגר”

כלכלי 10.9.2020 | 17:39

אכיפת הסגר, ירושלים | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מניתוח שערך אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר עולה כי הנזק נטו לעסקים בענפי המסחר והשירותים, במקרה שיוכרז סגר כללי בחודש החגים, יעמוד על 1.8 מיליארד ₪ ליום, שהם הפסד פדיון  של כ- 30 מיליארד ₪ (לא כולל תעופה). כלכלני האיגוד העריכו כי הצריכה בתקופת חגי תשרי עולה בשל ימי החופשה הפנויים לצריכה, וכן העובדה כי אין כעת תיירות יוצאת מישראל והציבור פונה לצריכה מקומית.

מהניתוח עולה כי מגזר המסחר והשירותים, המהווה 69% מהתוצר העסקי, ומעסיק כ- 73% מהמועסקים במגזר העסקי, שהם כ 2 מיליון עובדות ועובדים, מרביתו צפוי להיפגע כתוצאה מהמשבר, לאור היקפו ואופי פעילותו.

על פי הניתוח הכלכלי, הענפים העסקיים העיקריים שיפגעו מהסגר יהיו ענפי התיירות, שירותי אוכל ואירוח, שירותים כלליים וכמובן מסחר סיטונאי וקמעונאי.

על פי ההערכה, ענפי האוכל והאירוח יספגו פגיעה של כ- 60%, מסחר סיטונאי וקמעונאי (Non Food) – פגיעה של 90%, וענפי השירותים – פגיעה של 90%.

לדברי עו”ד אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר: “יש לעשות ככל הניתן למנוע סגר כללי. אבל אם לא יהיה מנוס, על הממשלה להיערך כבר עכשיו לתת פיצוי הולם וממוקד למגזרי המשק שיפגעו ישירות אם יוחלט על סגר. נוכח התנהלות הציבור, יתכן ונצטרך לנקוט בסגר באופן כזה או אחר ובעיקר נוכח קריסה אפשרית של בתי החולים והעדר אפשרות להגן על בריאות תושבי המדינה”.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום