ההצעה של 'יש עתיד' לגנץ ואשכנזי: "עדיין לא מאוחר"

יחזרו לשתף פעולה? חברי הכנסת משה בוגי יעלון פונה לכחול לבן בהצעה שלא כדאי להם אולי לסרב לה נוכח הסקרים הלא מחמיאים. לפי ההצעה, תוקם ממשלת מיעוט בכנסת הנוכחית בראשות לפיד שתעביר חבילת חוקים שתמנע את התמודדות נתניהו בבחירות

פוליטי 6.8.2020 | 23:09

גנץ לפיד ואשכנזי צילום: אלעד מלכה

בתגובה לדרמה הערב (חמישי) ורגע לפני שישראל גולשת לבחירות מוקדם מהצפוי, ב'יש עתיד' מציעים ל'כחול לבן' לחזור לשותפות פוליטית על ידי הקמת ממשלה בראשות 'יש עתיד'.

משה יעלון מראשי 'יש עתיד - תל"ם' והשותף לשעבר של גנץ ב'כחול לבן', הציע הערב לראשי כחול לבן בני גנץ וגבי אשכנזי לפרוש מממשלת נתניהו ולהקים ממשלת מיעוט בכנסת הנוכחית, כשעל הדרך יחוקקו את חבילת החוקים שתכננו יחד במהלך מערכות הבחירות הקודמות שישללו את התמודדותו של נתניהו לקדנציה נוספת.

"גנץ ואשכנזי", פנה אליהם הערב יעלון בציוץ, "ההתרסקות של 'כחול לבן' היא בלתי נמנעת. אבל, אתם עדיין יכולים לעשות את המעשה הנכון: עזבו את הממשלה המושחתת הזו, העבירו אתנו את חוקי המאבק בשחיתות והתחייבו לתמוך בממשלה בראשותנו ללא צורך בבחירות".

יעלון ציין בסיום הפוסט כי "עדיין לא מאוחר", זאת לאחר שבמהלך השבוע התבטא שר המדע יזהר שי מבכירי 'כחול לבן' כי מתנהלות שיחות להקמת ממשלות אחרות עם כחול לבן בכנסת הנוכחית. כשלפי דבריו קיימת אפשרות שרמז לתרחיש של ממשלה בראשות יאיר לפיד.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר הערב מצידו: "בכל פעם שנדמה שהממשלה המנותקת הזו הגיעה הכי נמוך שאפשר, היא יורדת עוד קצת. משבר בריאותי, משבר כלכלי, ולישיבת הממשלה הקרובה אין סדר יום. פשוט אין. הם לא רוצים לדון בכלום, להחליט על כלום, לעשות כלום. לא יתואר".

נכון לשעה זו, לא פורסם עדיין סדר יומה של ישיבת הממשלה המתכנסת מידי יום ראשון, לראשונה בתולדות הפוליטיקה, מה שמעיד אולי על רצונו של נתניהו להתגלגל לבחירות חדשות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום