בדרך לבחירות: מאבק הקרדיט בין ביבי לגנץ

הקרב בין נתניהו לגנץ מתנהל גם בכל הנוגע לקרדיטים. היום סייר שר הביטחון במכון הביולוגי בנס ציוני ושיגר משם הודעה לתקשורת בו הקרדיט לחיסון הקרב - שלו. במשרד ראש הממשלה לא אהבו, ומספר שעות לאחר מכן שגרו הודעה מטעמם

פוליטי 6.8.2020 | 18:55

בנימין נתניהו/בנימין גנץ צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

הבחירות טרם הוכרזו בפועל, אך רוב הסימנים מעידים כי אנחנו בדרך לשם. אחד הסימנים המובהקים לכף הם הקרבות על הקרדיט בין ראש הממשלה נתניהו לראש הממשלה החליפי בני גנץ בימים האחרונים.

הדבר בלט בתחילת השבוע, שבתגובה לפיצוץ המסתורי בלבנון, ישראל הציעה סיוע הומניטרי לטיפול בפצועים בבירה של מדינת האויב לבנון, ועל הקרדיט היה מאבק בין נתניהו לגנץ.

במשרד הביטחון שיגרו הודעה משותפת לשר הביטחון גנץ ולשר החוץ גבי אשכנזי, בה נמסר כי "בהנחיית שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, פנתה ישראל ללבנון דרך גורמים ביטחוניים ומדיניים בינלאומיים והציעה לממשלת לבנון לסיוע הומניטרי רפואי".

דקות לאחר מכן שיגרו בלשכת ראש הממשלה הודעה דומה, בה נמסר כי "בהמשך לאישור ראש הממשלה בנימין נתניהו לסייע הומניטרית ורפואית ללבנון, הנחה ראש הממשלה את ראש המל"ל מאיר בן שבת לשוחח עם שליח האו"ם מלאדנוב כדי לברר במה ישראל יכולה עוד לסייע ללבנון".

הקרבות בלטו שוב היום (חמישי) סביב התקדמות לקראת החיסון, כשהבוקר סייר גנץ במכון הביולוגי, בסיומו נמסר ממשרד הביטחון כי "בהוראת גנץ: המכון הביולוגי יחל בניסוי חיסון הקורונה בבני אדם אחרי חגי תשרי".

שעות לאחר מכן שיגר משרד ראש הממשלה הודעה לפיה נתניהו שוחח היום בשיחת וידאו עם מנהל המכון למחקר ביולוגי פרופ' שמואל שפירא וראשי צוותי המחקר, ובירך אותם על ההתקדמות בפיתוח החיסון נגד נגיף הקורונה, לקראת שלב הניסויים בבני אדם שיתחיל לאחר החגים.

"הנחיתי לפתח חיסון כאן בישראל מתוך אמונה גדולה באנשינו וביכולות שלנו כמדינה", אמר נתניהו. בהודעה נמסר כי: ראש הממשלה הנחה לקדם את עבודת המטה לבחינת הקמתו של מפעל חיסונים בישראל.

מנהל המכון למחקר ביולוגי פרופ' שמואל שפירא הרים לנתניהו להנחתה, כשבהודעה לתקשורת נמסר בשמו "לפני שישה חודשים שלחת אותנו לדרך להביא חיסונים ונוגדנים למדינת ישראל. אנחנו מילאנו את המשימה, וממלאים אותה על הצד הטוב ביותר. יש בידיים שלנו חיסון מצוין. זה הבקבוקון הראשון של חיסון - מיום חמישי שעבר יש בידינו חיסון".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום