סקרים חדשים: גוש הימין לוקח את הבחירות

בנימין נתניהו צריך לשקול הערב היטב האם הוא מעוניין שהכנסת תתפזר מאיליה בעוד שבועיים וחצי, שכן מצד אחד שני סקרים שמתפרסמים הערב מנבאים לגוש הימין-חרדים בכללותו ניצחון, אולם תוך היחלשות בכוחו של הליכוד לטובת שנוא נפשו נפתלי בנט | האחרון מפתיע גם בהתאמה לראשות הממשלה

פוליטי 6.8.2020 | 21:03

נתניהו/בנט/גנץ צילום: יונתן זינדל/הדס פרוש, פלאש 90

כשהבחירות נראות כבר באופק, מרחק שבועיים וחצי מפיזור אוטומטי של הכנסת, באם לא יאושר תקציב מדינה, צצים סקרי המנדטים, שמאותתים למי מהמתמודדים, אם המהלך כדאי או בגדר אסון עבורם.

על פי שני סקרים שמתפרסמים הערב (חמישי) ב'כאן 11' ו'חדשות 13', על ראש הממשלה נתניהו לעשות לשקול היטב האם להתגלגל לבחירות, שכן נראה כי המרוויח הגדול מהן, כך מסתמן - שנוא נפשו, נפתלי בנט.

על פי סקר 'חדשות 13' שערך פרופ' קמיל פוקס, לו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת 'הליכוד' היתה צונחת לשפל הגדול ביותר מאז 2015, וזוכה ל-29 מנדטים בלבד, מי שנראה כמרוויח הגדול, הוא נפתלי בנט וסיעת 'ימינה' שמזנקת ל-19 מנדטים - שיא כל הזמנים.

גם סיעת 'יש עתיד-תל"ם' של יאיר לפיד ובוגי יעלון, עומדת על 19 מנדטים, כחול לבן של בני גנץ מוסיפה להיחלש וזוכה ל-8 מנדטים.

עוד עולה מהסקר כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, הרשימה המשותפת היתה משיגה 15 מנדטים, ישראל ביתנו ואביגדור ליברמן היו זוכים ב-8 מנדטים, ש"ס ב-8 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים וכך גם מרצ עם 7 מנדטים.

על פי תוצאה זו תמונת הגושים היא; גוש המרכז שמאל 49 מנדטים, ליברמן עם 8 המנדטים שלו  וגוש הימין עם רוב 63 מנדטים.

על פי סקר מנדטים נוסף שערך מכון הסקרים 'קאנטר' ומתפרסם ב'כאן 11', גם בו 'הליכוד' צונחת מ-36 מנדטים כיום ל-30 בסקר, אחריה יש עתיד עם 17 מנדטים, הרשימה המשותפת זוכה ל-16 מנדטים.

'ימינה' בראשות נפתלי בנט שומרת על כוחה מהתקופה האחרונה וזוכה ב-15 מנדטים, כחול לבן של בני גנץ עם 12 מנדטים.

בתחתית הרשימה נמצאות, ש"ס עם 9 מנדטים, יהדות התורה עם 8 מנדטים, ישראל ביתנו זוכה ב-7 מנדטים ומרצ 6  מנדטים לבדה ללא החיבורים הפוליטיים.

תמונת הגושים לפי סקר כאן 11: גוש הימין והחרדים משיג 62 מנדטים, גוש השמאל ערבים עם 51 מנדטים, ישראל ביתנו עם 7 מנדטים.

על פי שני הסקרים, מפלגות, גשר, הבית היהודי, העבודה ודרך ארץ, לא עוברות את אחוז החסימה.

בסקר כאן 11 פורסם נתון מפתיע נוסף, במענה לשאלה, מי המתאים ביותר לכהן כראש הממשלה, זוכה בנימין נתניהו עם 37%, כשאחריו נפתלי בנט זוכה לתמיכה של 19% מהנשאלים ורק אחריו יאיר לפיד עם 15% התאמה ובני גנץ עם 10% בלבד.

בסקר חדשות 13, נתניהו זוכה לתמיכה של 51% בהתאמה לראשות הממשלה, אחריו בני גנץ עם 31%, יאיר לפיד מפתיע עם 28% אחוזי תמיכה בהתאמה לתפקיד ראש הממשלה, הרמטכ"ל בדימוס גדי איזנקוט זוכה ל-23% אחוזים וראש עיריית תל אביב רון חולדאי זוכה ל-19%.

סקר קנטאר מדיה ישראל בוצע בעבור כאן 11 בשיטות סטטיסטיות מוכרות לעריכת סקרים בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. על הסקר ענו 559 משיבים מתוך 2335 שהתבקשו לענות עליו. טעות הדגימה 4.4%+/-. מועד איסוף הנתונים 06.08.20

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום