אוחנה על התנהלות המשטרה: 'לבי התכווץ'

השר לביטחון פנים נשא הצהרה בה התייחס בין היתר להפגנה האלימה מול מעון ראש הממשלה ולאלימות המשטרתית בהפגנות החרדים: "להימנע ממחאות בימי הקורונה"

חדשות בארץ 15.7.2020 | 18:24

פלאש 90

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, קיים הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים במשרדו, והתייחס לאירועים האחרונים, בהם ההפגנה הסוערת אמש מול מעון ראש הממשלה, והאלימות המשטרתית בהפגנות החרדים.

"בשבועות האחרונים הקפדתי שלא להתראיין. חשבתי שיהיה נכון קודם להכיר את המשרד לפני שאצא בהצהרות, אבל המציאות אינה מאפשרת לי זאת. מדינת ישראל עוברת זמנים קשים מאוד. המאמץ למנוע את התפשטות הקורונה לצד הקשיים האמיתיים שהציבור חווה נותנים את אותותיהם", אמר בפתח דבריו.

 

צילום: לע"מ

בהתייחסות לחרדים אמר, "אני רוצה לחזק את אחיי במגזר החרדי. שלחתם לי סרטונים, ובצפייה בהם לבי התכווץ. אני עובד לתקן את הדרוש תיקון. אין מקום לשוטרים אלימים במשטרת ישראל ואני מצפה שהליקויים יטופלו במלוא חומרת הדין על ידי המפקדים".

"ראיתי רבים מכם, אחיי החרדים, המגנים את הקיצוניים שהשתמשו בכינויים כלפי השוטרים. אני מברך על כך, זו אינה דרכו של הציבור החרדי".

לדברי השר, הרוב המוחלט של השוטרות והשוטרים עושים עבודתם נאמנה. הם נאבקים בפשיעה ובטרור, וכעת גם בהתפשטות נגיף הקורונה תוך הקרבה וסיכון עצמי כלוחמי החוד של מדינת ישראל. הם ראויים לכל הכבוד וההערכה".

את המפגינים מול מעון ראש הממשלה תקף באומרו: "מה שראינו אתמול זו אנרכיה, שיא מכוער של הסתה ונאצה - גם מצד נבחרי הציבור. כשח"כ קורא לממשלה, שנבחרה ברוב קולות, 'לא לגיטימית' הוא קורא למרד".

הוא הוסיף כי כי ההסתה שהייתה בזמנו נגד ראש הממשלה יצחק רבין לפני הרצח, מחווירה לעומת ההסתה היום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"אני פונה לאזרחי ישראל כולם: אירועי ההפגנות והמחאות גואים. בימים כתיקונם אין בכך כל בעיה", אך כעת קרא לציבור להימנע מהפגנות בימי הקורונה, מחשש להפצת הנגיף.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום