בהפגנה ההמונית בת"א: חולה קורונה מאומת

במוצאי שבת התקיימה הפגנה המונית בכיכר רבין בתל אביב במחאה על התנהלות הממשלה • גורמים בכירים במערכת הבריאות הזהירו מההתקהלות המונית שכזו, וכעת מתברר כי אכן חולה מאומת שהה בין המפגינים הרבים שלא שמרו על ההנחיות כנדרש

חדשות בארץ 15.7.2020 | 10:43

"פיגוע בריאותי". המחאה בתל אביב צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הפגנת הענק שהתקיימה במוצאי שבת שבת בתל אביב, גררה תגובות רבות מצד גורמי הבריאות, בטענה כי הדבר עלול ליצור הדבקה המונית בקרב המפגינים, במידה ובתוך הקהל הסתובבו חולי קורורנה.

אלא, שכעת מתברר כי התחזיות הקודרות אכן התממשו, ועל פי נתוני משרד הבריאות, בין השעות 19:00 ל-21:30, הסתובב בין המפגינים אדם החולה בקורונה. על פי התיעודים שפורסמו מההפגנה הגדולה, בה השתתפו כ-10,000 איש, נראה כי המפגינים לא דאגו לשמור על הנחיות משרד הבריאות ושהו בצפיפות גדולה תוך שחלקם ללא מסכות, למרות ההפצרות הרבות מטעם המארגנים

כאמור, בכירים במערכת הבריאות הזהירו מפני מצב שבו תהיה הדבקה בקרב המפגינים. כזכור, למחרת ההפגנה אמר פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות, לאתר ynet: "ברור לחלוטין שההפגנה היא התקהלות רבתי ללא שמירה על שום כלל למניעת הדבקה ומעבר הנגיף מאדם לאדם". פרופסור לוי הוסיף כי "גם אם מבינים את הכאב והדאגה של המפגינים, מדובר בהתקהלות מסוכנת שאני חושש שנראה את תוצאותיה בימים הקרובים בעלייה במספר הנדבקים".

סגן שר הבריאות יואב קיש אף השתמש במילים חריפות יותר וכתב בחשבונו בטוויטר כי "אתמול היה פיגוע בריאותי. ברור לי היקף המשבר הכלכלי, החשש, התסכול, המאבק על הפרנסה, הקושי המטורף, הכול נכון. בסוף, אנחנו עושים הכול כדי למנוע התקהלויות ומשלמים מחירים קשים (חברתיים וכלכליים) בשביל לעצור את הנגיף ואז רואים בתמונות מהכיכר מגה פיגוע בריאותי".

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום