גוגל משיקה שירות שיחות וידאו חינמי משלה, אבל אל תמחקו את זום עדיין

זום ציינה לאחרונה 300 מיליון משתמשים ובגוגל לא נשארים אדישים. עכשיו מודיעה ענקית הטכנולוגיה על השקת Meet – שהיתה עד עכשיו זמינה למשתמשים הארגוניים שלה – לכלל המשתמשים – ובחינם

טכנולוגיה 30.4.2020 | 22:41

צילום מסך

מפייסבוק וגוגל ועד אפל, סיסקו ומיקרוסופט – מגפת הקורונה תפסה את כל ענקיות הטכנולוגיה לא מוכנות. בעיניים כלות צפו חברות הענק כיצד המשתמשים בוחרים לנהל את הפגישות העסקיות, הפגישות המשפחתיות והוובינרים שלהם באמצעות המתחרה האנונימית יחסית – זום.

עתה, אחרי שחלף השוק הראשוני, הן מתחילות להגיב. מיקרוסופט מנסה לדחוף את Teams הארגונית שלה, פייסבוק השיקה בשבוע שעבר את Messenger Rooms, לשיחות וידאו בין משתמשים, ועכשיו מגיע תורה של גוגל להציע את שירות שיחות הוידאו שלה בחינם לקהל הרחב.

הטבה לזמן מוגבל

כלי התקשורת ושיחות הוידאו הארגוני של גוגל – Meet (לשעבר Google Hangouts Meet) – היה זמין עכשיו ללקוחות ארגוניים משלמים במסגרת G Suite. עתה מודיעה גוגל כי Meet יהיה זמין – על שלל הפיצ’רים שלו – בחינם לכלל הלקוחות.

בין היתר יוכלו המשתמשים ליהנות מפיצ’רים כמו ממשק וובי עשיר (ללא צורך בהורדה של תוכנה או אפליקציה), שיתוף מסך, יכולות קביעת פגישה וסינכרון מתקדמות עם היומן, תמלול בזמן אמת (באנגלית) וממשק משתמש שניתן להתאמה אישית. חוץ מהפיצ’רים, נראה שחלק ניכר מההודעה של גוגל נסב סביב היבטי האבטחה של Meet – רמז שמנמן לבעיות האבטחה והפרטיות שהתגלו בזום.

השירות של גוגל יאפשר לכם שיחות וידאו עם עד 100 משתמשים בו זמנית, כשאורך כל שיחה אינו מוגבל – שיפור לעומת 40 הדקות המפורסמות של זום. עם זאת, בניגוד לזום, לא תוכלו פשוט להצטרף לשיחה ותאלצו להיות רשומים בעזרת חשבון גוגל – כצעד אבטחה לדברי החברה.

נקודה נוספת שחשוב לשים לב אליה היא שהשיחות אמנם אינן מוגבלות, אולם מדובר בהטבה עד ה-30 בספטמבר, ולאחר מכן תהיו מוגבלים ל-60 דקות. כלומר בסופו של דבר מדובר עדיין בצעד שהוא עסקי ושיווקי, לפחות באותה מידה שהוא פילנטרופי כמו שגוגל מציגה אותו. הצעד נועד בראש ובראשונה להפסיק את הבחירה האוטומטית של מאות מיליוני משתמשים בזום וליצור הרגלים, שלא ישתנו עם חלוף המגפה מחיינו.

אם אתם בעניין, הפיצ’ר יגיע בהדרגה לכלל המשתמשים בימים ובשבועות הקרובים.

גוגל ומיקרוסופט מפגרות עדיין אחרי זום

על פי הנתונים של גוגל, Meet נהנית מ-100 מיליון משתמשים יומיים קבועים; Teams של מיקרוסופט נהנית מ-75 מיליון משתמשים יומים קבועים – זינוק של עשרות אחוזים מהנתון הקודם שפרסמה החברה. מעל כולם עומדת עדיין זום, שנהנית על פי דיווחיה, מ-300 מיליון משתמשים – זינוק של 2,900 אחוזים בהשוואה למספר המשתמשים שלה ערב פרוץ מגפת הקורונה.

מתגעגעים למשפחה? רוצים לראות את החברותא ולא רק לשמוע אותו? התקדמו עוד היום לסמארטפון מתקדם מבית 'נתיב'? חייגו אלינו: 072-3713477  | או כנסו לאתר הבית שלנו: נתיב - סמארטפון כשר ותהנו ממגוון רחב של מכשירים מתקדמים בעלי הגנה מיוחדת מפני מתקפות סייבר וכדו'. מכשירי נתיב תומכים בעדכוני מערכת ועדכוני אבטחה.


גיקטיים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום