המשטרה מזהירה: עלייה בפריצות לחשבונות whatsapp

בשבועיים האחרונים אובחנה עלייה בדיווחים אודות פריצה והשתלטות על חשבונות whatsapp. השתלטות על חשבון עלולה להוביל לשרשרת של פריצות לחשבונות whatsapp נוספים של אנשי הקשר השמורים במכשיר שנפרץ

טכנולוגיה 26.4.2020 | 11:49

whatsapp צילום: pixabay

משטרת ישראל מבקשת להביא לידיעת הציבור כי בשבועיים האחרונים אובחנה עלייה בדיווחים אודות פריצה והשתלטות על חשבונות whatsapp. השתלטות על חשבון עלולה להוביל לשרשרת של פריצות לחשבונות whatsapp נוספים של אנשי הקשר השמורים במכשיר שנפרץ.

על מנת למנוע פריצה לחשבון, קוראים במשטרה לציבור להקפיד על השמשת אימות דו שלבי לחשבון ה whatsapp וכן על הגנה בסיסמא חזקה על התא הקולי האישי.

כמו כן מדגישים כי קבלת קוד אימות מחברת Whatsapp הנה רק במקרה בו נדרשת הפעלה מחודשת של חשבון או במקרים בהם בעל החשבון רוצה להעבירו למכשיר סלולרי אחר. ככל שאין ברצונכם לבצע אחת משתי פעולות אלו, מומלץ שלא להעביר לאחרים את הקוד שמתקבל בהודעת ה-SMS גם במידה והקוד מבוקש על ידי בני משפחה/קרובים לאור החשש שמדובר בניסיון השתלטות על החשבון.

אזרחים אשר חשבון ה-Whatsapp שלהם נפרץ מתבקשים לדווח למשטרת ישראל באמצעות הגשת תלונה מקוונת.

החזרת החשבון לבעליו תתאפשר לאחר מספר ימים ולאחר דיווח של קורבן העבירה ואנשי קשר שלו לחברת וואטסאפ על היותו של המספר שנפרץ.

לשימושכם, מצורף בזאת מדריך בעברית של חברת וואטסאפ לעניין השבת שליטה על חשבונות פרוצים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום