האם מכשיר האייפון מזהה אותנו עם מסכה?

באפל לא מבזבזים זמן וכבר מחפשים פתרונות לבעיות בשימוש בטכנולוגיה בעקבות משבר הקורונה. החברה מנסה להשיק עדכון שיסייע לזהות פנים גם אם האדם חובש מסכה

טכנולוגיה 30.4.2020 | 17:54

pixabay

בצל שגרת הקורונה שככל הנראה תימשך לפחות בתקופה הקרובה, רבות ממדינות העולם מחייבות את האזרחים לעטות מסכה במרחב הציבורי כולל כאן בישראל. אולם הדבר מעורר בעיה ביכולת לבטל את הנעילה של האייפון עם מזהה פנים (FaceID) כשאנו עם מסכה. באפל הבינו את הבעיה, ומנסים למצוא פתרונות. כך דווח ב"ישראל היום".

בגרסת בטא שפורסמה אתמול (רביעי) היא מקלה מעט יותר על הבעיה ומאפשרת לדלג סריקת הפנים ולהזין את קוד הגישה. נכון לעכשיו קיים עיכוב קטן כאשר המערכת מזהה שהמשתמש עוטה מסכה על הפנים - ורק לאחר שנכשלת מספר פעמים מציעה להזין את הסיסמה.

כדי להימנע מכך, צריך או להסיר את המסכה ולפתוח את המכשיר, או לכבות את מזהה הפנים מראש בהגדרות. בעקבות כך, משתמשים מתוסכלים רבים התלוננו לאחרונה ברשת על הבעיה.

בגרסת מערכת ההפעלה iOS 13.5 אפל תאפשר לכם לדלג על העיכוב, להחליק עם האצבע למעלה במסך הנעילה ולהזין סיסמה. חלק ממשתמשי הטוויטר שניסו את הגרסה מדווחים כי אם האייפון יזהה אתכם כשאתם עוטים מסכה, הוא יקפיץ אוטומטית את מסך הבקשה הקשת הקוד.

מכיוון שמדובר עדיין בגרסת בטא, עשויים לחלוף מספר שבועות עד שהגרסה תהיה זמינה לכלל המשתמשים במכשירים התומכים ב-FaceID. עם זאת, הגיע אולי הזמן שהמערכת תהיה מספיק חכמה ותזהה אותנו גם עם המסכה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום