מסתמן: החל ממחר המדינה כולה נכנסת לסגר מלא • כך זה יתנהל

במסגרת המאבק הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה בישראל, תחליט הממשלה להטיל סגר מלא על ישראל במהלך חג הפסח, עם דגש מיוחד לליל הסדר בעקבות החשש כי אזרחים רבים יעדיפו לקיים את הסדר לצד בני המשפחה המורחבת ובכך יסייעו להתפשטות הנגיף בישראל

חדשות בארץ 6.4.2020 | 17:52

הגעלת כלים בצל קורונה צילום: דוד כהן, פלאש 90

לפי ההצעה הממשלתית שתובא לאישור הלילה, מסתמן כי ממחר בערב יוטל סגר במדינה ותיאסר מעבר בין הערים.

על פי המסתמן, ממחר בערב ועד יום שישי, תיאסר יציאה וכניסה לערים בישראל, ותוגבל התנועה ברחבי הארץ.

ייאסר בין היתר מעבר בין ערים, וגם התנועה בתוך הערים והיישובים תוגבל, כך שניתן יהיה לצאת לקניות אך רק בסמיכות לבית. זאת מחשש להתפשטות של נגיף הקורונה בליל הסדר ובמהלך החג.

תחילה דובר כי יוטל סגר רק על שמונה ערים מסוימות ושכונות בירושלים שבסיכון, אך החשש הוא שאנשים יגיעו לעשות סדר במשפחות, וכעת נראה שבממשלה החליטו לוותר על התכנית להטיל סגר על אותן שמונה ערים והשכונות בירושלים בלבד, ובמקום זאת בחרה להטיל סגר מלא.

בישיבת הממשלה הלילית שהייתה אמש (ראשון), נתניהו ציין כי מהנתונים העדכניים עולה שחלה ירידה כללית בשיעור ההדבקה ומנגד קיימים איזורים שבהם שיעור ההדבקה גבוה מאוד. 

ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת אמר כי ההתמודדות עם המגפה מחייבת טיפול דיפרנציאלי והמאמצים הנעשים כעת מתמקדים בהוצאת האוכלוסייה הנמצאת בסיכון לבידוד.

הממשלה צפויה לאשר את ההנחיות החדשות הללו במהלך הלילה, לאחר הצהרה של ראש הממשלה נתניהו ומנכ"ל משרד הבריאות.

ההחמרות שיאושרו ייכנסו לתוקף כבר ממחר בשעה 16:00, ויאכפו על ידי המשטרה עד שישי בשעה 7:00. הם כאמור יכללו איסור גורף ליציאה של תושבים מיישוב מגוריהם.

נראה עוד כי ב"ליל הסדר" עצמו יוגבלו עוד יותר תנועת התושבים עד לכדי "עוצר" ויתאפשר יציאה של התושבים עד 100 מטר מהבית, מגבלה שתהיה בתוקף מהשעה 18:00 עד למחרת ב-7:00.

משטרת ישראל שתהיה פרושה בכוחות מתוגברים, תאכוף את ההנחיות הללו ברחבי הארץ, ותרכז את מאמצי האכיפה המיוחדים ביישובים ובשכונות שבהם נמצא שיעור תחלואה גבוה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום