הרב של סאטמר פרסם מכתב: אזהרה חמורה

מנהיגם של חסידי סאטמר בלונדון פרסם מכתב תחת הכותרת 'אזהרה חמורה', בו הוא מתריע באנשי הקהילה שלא לזלזל בהוראות הממשלה ולנקוט משנה זהירות כי מדובר בסכנת חיים ממש: "מזיק את הרבים ושחלילה שיתגלגל סכנה על ידו ולא יכניס עצמו חלילה בגדר רודף, ח"ו"

חדשות בעולם 23.3.2020 | 12:09

מדי השוטרים בעידן הקורונה צילום: דוברות המשטרה

48 בני אדם מתו ביממה האחרונה בבריטניה מהנגיף הקטלני 'קוביד 19' או בשמו המסחרי 'קורונה'. מניין המתים הכולל עומד כעת על 281 ומספר הנדבקים בנגיף עלה ל-5,683.

ראש הממשלה בוריס ג'ונסון הזהיר אתמול (ראשון) כי "אנחנו במרחק שבועיים-שלושה מהתפשטות הנגיף בקנה מידה כמו באיטליה".

בין החולים, ישנם כמה עשרות מבני הקהילה החרדית בלונדון. שניים מהם הלכו לעולמם לאחר שנדבקו בנגיף הקטלני.

בתוך כך, הרה"צ רבי ברוך נתן הלברשטאם, רב קהילת סאטמר של חסידי האדמו"ר מהרי"י, פרסם מכתב לציבור ובו הוא קורא לכל מי שחווה את אחד מתסמיני הנגיף להישאר בתוך ביתו.

להלן מכתבו המלא:

למען אחי ורעי אדברה נא

עת צרה היא ליעקב, המצב הקשה השורר בכל העולם ע"י מהתפשטות החולי הנוראה רח"ל נוגע לסכנת נפשות ה"י, וכבר דברנו אשר בעת כזאת חיובא רמיא עכאו"א להרבות בתשובה ובתפלה וצדקה ולהוסיף בתפלה ותחנונים לה' שירחם ויסיר כל המחלה הזאת מעלינו ומעל כל בנ"י.

אולם מאחר ששמעתי וראיתי שיש כמה וכמה אשר עוד לא הבינו גודל האחריות המוטל עליהם ליזהר כראוי במצב כזאת, אוסיף שנית פה באזהרה חמורה.

שיש במצב קשה כזה חיוב לציית ושלא להתחכם, בפרט כאשר המציאות הוא ענין של סכנת נפשות ממש ח"ו, ומי יכול לקבל ע"ע אחריות נפש א' מישראל, והתורה צותה עלינו ונשמרתם מאוד לנפשותיכם.

ע"כ יש חיוב על כל או"א שהוא או א' מב"ב קיבל איזה מהסימנים של החולי הזה לישאר רק בתוך ביתו ולא יבוא בכלל לשום מקום רבים משום שבזה הוא מזיק את הרבים ושחלילה שיתגלגל סכנה על ידו ולא יכניס עצמו חלילה בגדר רודף, ח"ו.

ובוודאי פשוט הוא אשר כל אלו אשר יש להם איזה מהמיחושים ל"ע אשר הרופאים אומרים אשר הם יותר עלולים לבוא לכלל סכנה חלילה, בוודאי יש עליהם חיוב מן התורה לשמוע עצת הרופאים וישארו בביתם ובזמן כזאת אסור לבוא בכלל בין הרבים בשום פנים ואופן, וכמובן שהסכנה דוחה כל שאר החיובים, כי חלילה יכול לבוא לסכן את נפשו בזה ה''י.

וירחם השי"ת ויסיר מכל עמו בית ישראל כל נגע ומחלה וכל חולי וכל מדוה, וישלח דברו וירפאם במהרה, ונזכה שיתקיים מש"כ כימי צאתך אראנו נפלאות, לחוג את חג המצות בדיצות, ונאכל שם מן הזבחים ומן הפסחים, אמן.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום