המיליארד היהודי תרם 1.7 טון אלכוהול ג'ל

מיליארדר יהודי בן לניצולי שואה תרם 1.7 טון אלכוהול ג'ל לחיטוי בכדי לסייע במיגור התפשטות נגיף הקורונה • "אני רואה בזה חובה מוסרית, יש שאלה של מצפון ובתוך הדת היהודית יש צדקה", הוא אומר

חדשות בעולם 22.3.2020 | 19:21

ייצור אלכוג'ל צילום: עאבד רחים חטיב, פלאש 90

ענקית קוסמטיקה ברזילאית בבעלותו של מיליארדר יהודי, בן לניצולי שואה, תרמה 1.7 טון אלכוהול ג'ל, שיכול לשמש כחיטוי ידיים, בכדי לעזור לעיר בה היא ממוקמת להילחם בנגיף הקורונה.

התרומה למחלקת הבריאות העירונית של העיר קוּריטיבּה, עיר הבירה של מדינת פרנה שבברזיל הוכרזה בסוף השבוע על ידי המייסד והנשיא של חברת 'בוטיקאיירו' מיגל קריגסנר, ביוכימאי ואיש איכות הסביבה.

"המהות שלנו היא להיות סוכנים בכל מה שאנחנו עושים, אם אנחנו מצילים חיים, אנו מצילים אנושיות, זו יהדות". אמר קריגסנר, יזם בוליביאני-ברזילאי לאתר JTA

מיגל נולד לאב פולני ואמא גרמנית שנמלטו מהמשטר הנאצי, מיגל עבר לברזיל עם משפחתו בגיל 11.

"החברה שלנו נולדה בקוּריטיבּה ויש לנו חיבה אדירה לעיר הזו. אנו מאמינים כי באמצעות תרומה זו נוכל למזער את החרדה והכאב של אנשים רבים". הוסיף.

החברה נוסדה לפני 43 שנה, והיא חברת הקוסמטיקה השנייה בגודלה בברזיל וקמעונאית מהגדולה בעולם בקוסמטיקה עם יותר מ-4,000 חנויות ברחבי העולם, 22,000 עובדים והכנסות של כמעט 4 מיליארד דולר לשנת 2019.

"כל עוד החברה קיימת, אני אכניס כסף לדבר הזה, אני רואה בזה חובה מוסרית, יש שאלה של מצפון ובתוך הדת היהודית יש 'צדקה'. מה זה? זו מילה שאומרת שאתה צריך לעשות טוב לרעך" אמר קריגסנר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום