אירוע סייבר לדיסקונט: מידע על לקוחות פייבוקס זלג במשך שעות

בדיסקונט מציינים כי התקלה נגרמה בשל שרת חדש וכבר תוקנה • עוד נמסר מהבנק כי "הזליגה אינה קשורה ללקוחות הבנק עצמו" וש"המידע שדלף אינו יכול להסב נזק כספי ללקוחות האפליקציה" • המידע נוגע לחלק ניכר מכמיליון לקוחות האפליקציה

כלכלי 29.1.2020 | 10:38

אילוסטרציה | נתי שוחט, פלאש 90

אירוע סייבר חריג לקבוצת דיסקונט: מידע על לקוחות אפליקציית התשלומים של הבנק, פייבוקס, זלג החוצה במשך שעות, עד שהתקלה תוקנה. בפייבוקס כמיליון לקוחות כשהזליגה נוגעת לחלק ניכר מהם. לפי שעה לא ברור מה מהות המידע שזלג והיקף הלקוחות שהמידע לגביהם נחשף.

בבנק מוסרים כי אין למערכות של פייבוקס קשר למערכות הבנק עצמו כך שהזליגה אינה קשורה ללקוחות הבנק עצמו וש"התקלה בכללותה אינה נוגעת לחשבונות בבנק ואינה משליכה על מידע אחר שמצוי בידי הבנק בנוגע ללקוחות המנהלים בו חשבונות". כמו כן, הם טוענים, "המידע שדלף אינו יכול להסב נזק כספי ללקוחות האפליקציה".

על פי הודעת הבנק "דיווחה פייבוקס ללקוחותיה כי איתרה תקלה בשרת חדש שהותקן בפייבוקס. התקלה טופלה באופן מלא מייד עם גילוייה. לאחר בדיקה יסודית ומעמיקה נמצא שדלף מידע חלקי של משתמשי פייבוקס". בדיסקונט ממשיכים ומוסרים כי "האפליקציה בטוחה לשימוש".

עוד ציינו בבנק כי "התקלה תוקנה תוך מספר שעות" ו"לא צפויה השפעה מהותית על הבנק".

כיום יש שלוש אפליקציות תשלומים של הבנקים: ביט של בנק הפועלים, פיי של בנק לאומי, ופייבוקס של בנק דיסקונט. בניגוד לפועלים וללאומי שפיתחו את האפליקציה אצלם, בדיסקונט רכשו את הפיתוח. כך, עולם שירותי התשלום בין אנשים פרטיים של הבנקים החל בשלהי 2016, אז הפועלים הוציא את ביט. בתחילת השנה העוקבת, חודשים ספורים לאחר מכן, לאומי הוציא את אפליקציית התשלומים שלו, פפר פיי. האחרון שנכנס לתחום היה דיסקונט, עדיין במהלך 2017, לאחר שרכש רישיון להפעלת האפליקציה בישראל של פייבוקס.

גלובס

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום