פקחי רשות המסים הגיעו לביקורת ב-55 בתי עסק

תפנימו, זה יכול לקרות בכל רגע במפתיע ושום תירוץ לא יועיל לכם. פקחי רשות המסים פשטו ביום שישי האחרון על עפולה והסביבה והעלו בחכתם לא מעט בעלי עסק שפשוט העלימו מסים וניסו להתחמק בתואנות שונות 

כלכלי 28.1.2020 | 07:45

מחשבון. אילוסטרציה צילום: pixabay

55 ביקורות של מס הכנסה נערכו בעפולה ובסביבה, מהן עולה כי בקרב 8 בתי עסק לא נרשמו הכנסות כדין.

במבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בעפולה, בית שאן, מגדל העמק, יוקנעם, אמת ישי, קריית טבעון ועוד, שהתקיים ביום שישי, ואשר כלל 55 ביקורות, עלה כי בקרב 15% מהעסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין. למבצע, שנוהל על ידי עובדי משרד פקיד שומה עפולה, נבחרו בתי עסק בתחום המסחר, השירותים והמקצועות החופשיים.

במהלך הביקורת גילו המבקרים כי בעלת חנות למוצרי אפייה ואפיית עוגות בעפולה, לא תיעדה כספים ששולמו לה באמצעות אפליקציית "ביט", במשך יותר מחצי שנה, בסכום של כ-7,000 שקלים. בנוסף לא רשמה הכנסות מקניית ביקורת שנערכה בחנות מספר ימים קודם ליום המבצע. תשובתה היתה: "לא ידעתי מה לעשות לגבי התקבולים בביט, וקניית הביקורת, אני רושמת בדרך כלל הכל".

בעלת פיצוציה ביוקנעם המוכרת בימי שישי גם בורקסים טריים, לא רשמה את הכנסותיה ביום הביקורת ממכירת הבורקסים בסך 1,060 שקלים. ההסבר שנתנה למבקרים היה: "לפני כחודש התחלנו עם מכירת הבורקסים ביום שישי ולא ידעתי על החובה לרשום מיידית חשבתי שבסוף היום רושמים".

ספרית מעפולה שבנוסף לעיסוקה העיקרי גם משכירה עמדה לבניית ציפורניים אצלה במספרה, לא תיעדה זאת בספרי העסק, וכך מצאו המבקרים שני צ'קים בסכום של 1,900 שקלים ששולמו בעבור ההשכרה ולא תועדו וכן צ'ק דחוי בסך 150 שקלים עבור תספורת שלא נרשם בספרים. תשובתה לפשר הדברים היתה: "אני רושמת צ'קים בזמן הפירעון". באותו תירוץ השתמשה ספרית אחרת מיוקנעם שמשכירה גם כן עמדה לבניית ציפורניים בסכום של 6,000 שקלים שלא נרשמו בספרי החשבונות שהיא מנהלת.

פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור  ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום