חיפה: ירידת מחירים מפתיעה באזורים החרדיים

הסיבה: פרויקט מגורים חדש שקולט משפרי דיור ועזיבה מדוברת של משפחות רבות מחסידי גור – בשל חשש מזיהום האוויר • איש הנדל"ן החרדי, חיים הופמן מסביר: הפרויקט החדש יקלוט 200 יח"ד אך משפחות חצר גור בחיפה מונות כ-400 משפחות ש-20 מתוכן כבר הודיעו על כוונתן לעבור • האם המגמה תימשך או תיבלם באחת?

כלכלי 16.1.2020 | 15:04

זיהום האוויר במפרץ חיפה מרתיע את התושבים | צילום: פלאש 90


חיפה החרדית בשכונות הדר וסביבותיה, רושמת ירידות מפתיעות במחירי הנדל"ן. מדובר במעבר של דיירים לפרויקט חדש, הנבנה בשיפולי שכונת הדר – "נווה הדר", האמור לקלוט כ-200 משפחות, שחלקן הגדול משפרי דיור מהעיר, המעוניינות למכור את דירותיהן וככל שהזמן חולף, המחירים הופכים נוחים יותר. לרוכשים כמובן.

ההערכה היא, שבנוסף ל-200 הדירות הללו המצטרפות להיצע, יש בחיפה מגמה חדשה של משפחות מחסידי גור, המונות כ-400 משפחות, לעזוב את העיר, בשל זיהום האוויר החריג בה, כך לדברי מספר תושבים, עמם שוחח איש הנדל"ן החרדי, חיים הופמן.

הופמן, שמחזיק בחברת 'הופמן נכסים והשקעות', אומר ל'ביזנעס', כי הדי התופעה חצו מכבר את גבולות חיפה. "הורים לילדים רבים הנישאים בשעטו"מ פונים אליי לאחרונה ומבקשים לקנות לצאצאיהם דירות דווקא בחיפה. כשביררתי את עומק העניין, גיליתי שמדובר במגמה של ירידת מחירים בשל הצפת השוק הצפויה, בשל החלטתם של מספר משמעותי של חסידי גור, הבוחרים לעזוב את העיר ולעקור למקומות אחרים, והמחירים בהתאם".

הופמן מוסיף, כי "ככל הידוע עתה, מלבד פרויקט חדש שנבנה ובו כ-200 יח"ד חדשות, שקולט משפרי דיור רבים מהדירות הוותיקות בעיר, קהילת גור בחיפה מונה 400 משפחות לערך. מבירור שערכתי, מדובר רק על 5% מהן בלבד, המבקשים לעזוב את העיר, בעקבות החשש לזיהום האוויר. אולם אם המגמה תימשך, ישנה אפשרות שהשוק יידע זעזוע נוסף והמחירים ירדו עוד, או לפחות יעמדו לתקופה נוספת".

עם זאת, ולמרות האפשרות שגל העזיבות יימשך, הופמן לא ממליץ לשבת על הגדר עתה. "אין לדעת אם מדובר בתופעה שתתרחב או תיבלם ביום אחד. לכן, לכאורה כדאי לנצל את הירידה הנוכחית ולרכוש דירות בעיר כבר עתה".

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום