לאחר שמועות ודיווחים שגויים: מה באמת קרה אתמול בג'רזי סיטי?

כך התגלגל אתמול אירוע הירי בג'רזי סיטי אל תוך חנות הסופר מרקט והביא למותם של שני חרדים • אתמול (שלישי) בשעות הצהריים לפי שעון גרז'י סיטי, עצרו שוטרים רכב חשוד. נוסעי הרכב, גבר ואשה, היו מבוקשים על ידי המשטרה בחשד למעורבות ברצח באזור, רצח שלא קשור ליהודים

חדשות בעולם 11.12.2019 | 10:16

הילדים החסידיים יוצאים מהת"ת צילום: באדיבות המצלם

אתמול (שלישי) בשעות הצהריים לפי שעון גרז'י סיטי, עצרו שוטרים רכב חשוד. נוסעי הרכב, גבר ואשה, היו מבוקשים על ידי המשטרה בחשד למעורבות ברצח באזור, רצח שלא קשור ליהודים כלל.

המשטרה חיפשה אחרי החשודים ממוצאי שבת האחרון ועד אתמול בצהרים. שני הצעירים הסתובבו עם טנדר מחשיד בסמוך לבית הקברות הנמצא קרוב לאזור חרדי, שהתאכלס בשנים האחרונות על ידי חסידי סאטמר וחסידים מחסידויות נוספות.

לאחר שהשוטר עצר את הרכב החשוד ליד בית הקברות, השניים ירו בשוטר והרגו אותו במקום. שוטר נוסף נפצע. משם הם נסעו במהירות לכיוון הסופרמרקט שנמצא בבעלות חרדית, נכנסו פנימה וירו בלקוחות, ביניהם שני חרדים - משה הערש דויטש בן 24, בנו של ר' שלמה מוויליאמסבורג; וגברת לאה מינדל פרענץ, בת 33, אשתו של ר' משה דוד ובתו של בנימין הערש גרינפלד.

במשך 4 שעות נמשך הקרב בין היורים מתוך החנות לבין שוטרים מכל היחידות המיוחדות שהגיעו למקום. השוטרים לא יכלו להתקרב למקום בשום צורה, כי היורים התבצרו וירו מתוך החנות לכיוון השוטרים. רובוט משטרתי הובא למקום וכך השוטרים נכנסו למקום לאחר קרב קשה מאד.

לאחר מכן התגלתה הזוועה: שלושה לקוחות הרוגים, שניים מהם חרדים. שמו של השלישי עדיין לא פורסם ולא ברור מה זהותו. המשטרה מצאה ברכב של השניים כמות ענקית של כדורים - יותר מאלף - והשאלה שכולם שואלים היא, "מה הם תכננו לעשות עם כמות הנשק הענקית הזו, כי אם הם סתם עבריינים ורוצחים על סמים וכו', הם לא היו מגיעים עם כמות ענקית של תחמושת".

השאלה הנוספת היא: האם הרוצחים תכננו טבח אצל היהודים או תכננו טבח במקום אחר, או פשוט הסתובבו עם כמות תחמושת מסיבה אחרת. המשטרה עדיין חוקרת את האירוע הקשה, שמות הרוצחים עדיין לא פורסמו נכון לשעה זו.

גופות הקדושים הנרצחים עדיין לא שוחררו, ומתנדבים של ארגון "מתעסקים" וארגון "חסד של אמת". אומרים תהילים כל הלילה בסמוך לגופות. הגופות ככל הנראה ישוחררו רק מחר אחרי צהריים שעון מקומי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום