אלמוג שנפצע בפיגוע תובע את מרכז חב"ד

אלמוג פרץ שנפצע בפיגוע הירי בבית חב"ד בפוואי סאן דייגו, תובע את המרכז היהודי של חב"ד על כך "שלא הגן על מתפלליו"

חדשות בעולם 10.12.2019 | 13:31

הפיגוע בבית חב"ד צילום: צילום מסך

אלמוג פרץ נורה ברגלו בפיגוע ב27- באפריל, אחייניתו בת השמונה נפצעה אף היא. אלמוג נורה כשאסף ילדים בבית הכנסת והעביר אותם למקום מוגן. כזכור, אישה אחת נהרגה בפיגוע, ורב בית הכנסת נורה ואיבד אחת מאצבעותיו.

בתביעה שהוגשה ביום שישי האחרון בבית המשפט העליון בלוס אנג'לס, טוען פרץ כי לבית הכנסת לא הייתה אבטחה טובה וזאת למרות עליית ההתקפות האנטישמיות ברחבי המדינה. הוא טוען כי בית הכנסת לא השתמש במענק ממשלתי של 150 אלף דולר כדי לשדרג את האבטחה, כך דווח בלוס אנג'לס טיימס.

על פי הדיווח, בית חב"ד בפוואי קיבל את המענק חודש לפני הפיגוע מכיוון שבית הכנסת "היה ברשימת המקומות שנמצאים בסיכון למתקפה אנטישמית נגד המתפללים", על פי התביעה. ביום הפיגוע, דלתות הבניין לא היו נעולות, ולא היו בו שומרים או אמצעי ביטחון אחרים.

פרץ מתכנן לתבוע את חנות לכלי הנשק שמכרה ליורה את הנשק שלו, כמו גם את בית חב"ד, כך דיווח "פוקס ניוז" בסן דייגו.

עורך הדין יוני וויינברג אמר ל"פוקס", כי הממשלה הפדרלית תבעה את בית חב"ד קליפורניה בשנת 2014 בגין אי שימוש בכספי המענק למען הביטחון.

מטעם חב"ד פאווי לא נמסרה תגובה לאף אחת מחברות החדשות שדווחו על כך.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', אנטישמי צעיר פרץ ביו"ט אחרון של חג הפסח בחודש אפריל האחרון לבית הכנסת של בית חב"ד בפוואי, רצח אשה ופצע את שליח חב"ד הרב ישראל גולדשטיין ושניים נוספים, בהם ילדה בת 8.

איש כוחות הביטחון שלא בתפקיד שהיה במקום, פתח לעברו בירי ובכך גרם לו לעזוב את המקום כשעל רכבו סימני ירי, הרוצח ג'ון ארנסט, בן 20 מסאן דייגו, מואשם ברצח, ובניסיון לרצח, הוא גם עומד בפני יותר מ-110 אישומים פדרליים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום