הותר לפרסום: שמות החרדים שנהרגו בקרב הירי בניו ג'רזי

הותר לפרסום: שמות החרדים שנהרגו בקרב הירי בניו ג'רזי

חדשות בעולם 11.12.2019 | 07:15

באדיבות המצלם​​​

שני החרדים שנהרגו אתמול (יום ג') בסופרמרקט כשר בעיר ג'רזי סיטי בניו ג'רזי. הם משה הערש דויטש בן 24, בנו של ר' שלמה מוויליאמסבורג. וגברת לאה מינדל פרענץ, בת 33, אשתו של ר' משה דוד, וביתו של בנימין הערש גרינפלד.

השניים נהרגו במהלך חילופי אש בין שוטרים לשני חמושים צעירים שהתבצרו במקום לאחר שנמלטו אליו מבית קברות סמוך, שם הם עשו עסקת סמים שהסתבכה, הם חוסלו, אך הם הצליחו לירות למוות בשוטר ופצעו שני שוטרים נוספים. אדם נוסף נהרג בתוך הסופרמרקט, אך זהותו לא פורסמה בשלב זה. לפי הדיווח בכלי תקשורת בארצות הברית חמוש שלישי נתפס לאחר מצוד אחריו.

ראש עיריית ג'רזי סיטי סטיב פולופ צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "בהתבסס על החקירה הראשונית שלנו (שנמשכת) אנו מאמינים כעת כי היורים שפעלו כיוונו למיקום בו תקפו, בגלל עודף הזהירות, הקהילות עשויות לראות פעילות נוספת של המשטרה בימים / שבועות הקרובים, אין לנו שום אינדיקציה שיש איום נוסף".

האירוע נמשך קרוב ל-ארבע שעות מתוחות. מהשעה 12:30 בצהרים. אתר Chabad org דווח. כי בעל החנות עזב את חנותו רגעים לפני שהירי החל, כדי להתפלל מנחה בבית הכנסת הסמוך לחנות, ולא הצליח לחזור לחנות לאחר התפילה עקב הירי.

"עמדתי ליד דלפק הסלטים במכולת, ושמעתי שלוש יריות, הכדורים ריסקו את לחלון של המכולת", כל אמר אדם שהיה בחנות, את הדברים הוא אמר בהקלטת WhatsApp ושלח לחבריו, "פתאום ראיתי שני אנשים נכנסים עם מעילי גשם שחורים ארוכים ורובים ארוכים. הם ניסו לכוון את הרובים לעברי, דחפתי את הרובה וברחתי משם."

מעל בית הכנסת נמצא תלמוד תורה חסידי עם 40 ילדים, שהוסתרו במקום לאורך כל האירוע, בית ספר עירוני נוסף מעבר לרחוב היה גם בהסגר. היורים היו גבר ואשה שחוסלו לאחר קרב יריות.

בשנים האחרונות, כמאה משפחות חסידיות, עברו משכונות וויליאמסבורג ושאר המקומות בברוקלין, לג'רסי סיטי. המקום קרוב למנהטן, ומושך צעירים יהודים מכל הרקעים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום