הסוף לצופרי השבת? עיריית חריש דורשת את הסרתם מיידית

תושב העיר חריש שהתקין מערכת כריזה על כניסת השבת, קיבל מכתב התראה כי יש להסירה באופן מיידי • תושב העיר ל'בחדרי': "נראה שהעירייה עושה הכל כדי שחרדים לא יבואו לגור בחריש"

חדשות בארץ 21.11.2019 | 16:38

pixabay

תושב העיר חריש שהתקין מערכת צופרים המבשרים על כניסת השבת מעל גג ביתו, קיבל מכתב התראה מהעירייה הדורש לפרק את מערכות ההגברה בתוך 24 שעות. לטענת העירייה, מערכות ההגברה מותקנות בניגוד להוראות חוק העזר העירוני, "שמירת איכות הסביבה ומניעת מפגעים – התשע"ז 2017". בנוסף נכתב במכתב כי בהתאם לחוות דעת משפטית שקיבלה מהיועץ המשפטי של העירייה, באם לא יפרק התושב את מערכת הכריזה תפעל העירייה באופן עצמאי להורדתו. כך דווח ב'חריש 24'.

ראש העיר יצחק קשת אמר, כי "השבת יקרה לי מאד, אך אין שום תועלת ביוזמות פרטיות מסוג זה המעוררות מחלוקות ותרעומות מיותרות. כל שומר שבת יודע היטב מתי נכנסת השבת, ואין לו צורך בכל זה. חריש היא עיר של כלל תושביה; חילוניים, דתיים וחרדים כאחד. יוזמות פרטיות כאלה מעוררות מחלוקות מיותרות. אמשיך לפעול לשמירת האווירה העירונית הייחודית בחריש החשובה לכולנו".

אחד מתושבי חריש אמר ל'בחדרי חרדים', כי "נראה שהעירייה עושה הכל כדי שחרדים לא יבואו לגור בחריש".

"זה התחיל עם טענות מקוממות ומגוחכות על הגעתם של חסידי תולדות אהרן לעיר, וממשיך עם צופרי השבת", הוא אמר. "אני פה מימיה הראשונים של העיר ופשוט עצוב שזה ככה", הוא סיכם.

כזכור, לפני כחצי שנה קמה סערה בעיר בעקבות כוונתם של חסידי תולדות אהרן לבוא לגור בעיר, תוך שהם רוכשים ששה בניינים ובהם כ-120 יח"ד בשכונת "הדר חריש". תושבים חילונים ודתיים פתחו עמוד פייסבוק בשם "שומרים על חריש" ובו הם ציינו כי הם מתנגדים "להתחרדות העיר".

גם ח"כ עודד פורר מ'ישראל ביתנו' שהגיע לעיר כתב, כי "העיר חריש עומדת בפני הכרעה, האם היא הופכת לשלוחה של החסידות הקיצונית 'תולדות אהרון' , או שומרת על ציביונה, כעיר כלל ישראלית שיש בה מקום לכולם".

מי שהצטרף למחאה היה ראש העיר יצחק קשת, שאמר כי "אני מתנגד נחרצות לכניסה שלהם לעיר הזאת. קבוצות קיצוניות שמחפשות אוטונומיה סגורה לאורח חייהם אינן מתאימות לעיר וערכיה".

הוא אף הקצין וטען שבמידה והם יגיעו לעיר, "הם לא יקבלו ממני כראש עיר את השירותים שהם דורשים. לא אאפשר כניסה של קבוצה בדלנית, סגורה, שלא מכבדת את מוסדות המדינה".

מלשכת ראש העיר נמסר ל'חדשות 24', כי במקביל למאמצים לעצור את פעילות הצופרים ומערכות הכריזה הלא חוקיים בעיר, ממשיך קשת לפעול על מנת לפתור את  מטרד הרעש שגורמות מערכות הכריזה במסגדים הסמוכים לחריש. "בעקבות תלונות רבות שקיבלתי מתושבים אני פועל במספר אפיקים, כולל בדיקת האפשרויות המשפטיות שעומדות לרשותנו, ובקרוב נעדכן את התושבים בעניין זה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום