שוטרת ירתה סתם בפלסטיני וביקשה לא לספר

מח"ש הגישה כתב אישום נגד לוחמת מג"ב על כך שביצעה ירי לעבר פלסטיני שלא נחשד בדבר ואף ביקשה שלא לספר על כך לאיש • הלוחמת הודחה ממג"ב ושאר המעורבים הואשמו בשיבוש חקירה

חדשות בארץ 20.11.2019 | 12:53

ירי בפלסטיני צילום: צילום מסך

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט השלום בירושלים כתב אישום נגד לוחמת מג"ב לשעבר ששירתה באזור עוטף ירושלים בגין תקיפה סתם ומעשה פזיזות ורשלנות בנשק. בנוסף הואשמה הלוחמת יחד עם שני לוחמים נוספים בעבירת שיבוש מהלכי משפט.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שקד דהן מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, ביום 25.05.18 במהלך משמרת בוקר, עוכב פלסטיני בשער גורן לצורך בדיקתו על ידי הכוח המשטרתי. משנשלל כל חשד נגדו, הודיע לו הכוח המשטרתי כי הוא רשאי לעזוב את שער גורן. כשהחל להתרחק, ביצעה הלוחמת ירי אל עבר פלג גופו התחתון שלא כדין ובניגוד לנהלי משטרת ישראל. כתוצאה מביצוע הירי, נפגע בפלג גופו התחתון והוא נפל ארצה. בסיום האירוע, ביקשה הלוחמת מהלוחמים אשר נכחו במקום כי לא יספרו לאיש על אודות האירוע.

בעקבות האמור לעיל נפתחה במחלקה לחקירות שוטרים חקירה פלילית במסגרתה זומנו מספר שוטרים לחקירה. בטרם הגעתה של אחת השוטרות למסירת עדות, התקשרה אליה השוטרת והורתה לה שלא תשתף איש באירוע שכן מדובר באירוע אשר אסור היה שיתרחש. בעקבות השיחה מחקה השוטרת את הסרטון המתעד את האירוע מהטלפון הנייד שברשותה.

בנוסף, בעת חקירתה במח"ש שיקרה הלוחמת על מקום הימצאות הטלפון הנייד שלה, ואף ביקשה מאחד השוטרים שידאג לשבור אותו. בהמשך לבקשתה, הטיחו השוטרים את המכשיר מספר פעמים במוט ברזל שהיה במקום. כתוצאה מהתנהגותם נשבר הטלפון הנייד של הלוחמת.

עו"ד הלה אדלמן ועו"ד שקד דהן, המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה: "כתב האישום מבטא את הסלידה מהעבירות שביצעה הנאשמת בהיותה לוחמת משמר הגבול. הנאשמת ניצלה את תפקידה, את מעמדה ואת סמכותה לשאת נשק ורמסה את כבודו של המתלונן תוך ניצול חולשתו, אך רק לשם מעשה שעשוע. כמו כן, במעשה זה גרמה הנאשמת לפגיעה בנכס היקר ביותר של מערכת אכיפת החוק- אמון הציבור במשטרת ישראל ובלוחמים המבצעים תפקידם כדין".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום