צו סגירה לתחנת טלויזיה פלסטינית הפועלת מירושלים

השר לביטחון הפנים הורה לסגור את שידורי תחנת פלסטין מירושלים • ארדן: "אמשיך להוביל מדיניות תקיפה כנגד כל ניסיון של הרשות הפלסטינית להפר את ריבונותנו בבירה"

חדשות בארץ 20.11.2019 | 12:38

משה שי, פלאש 90

תחנת הטלוויזיה פלסטין משדרת ממזרח ירושלים תכני הסתה נגד מדינת ישראל, וזאת במימון ישיר של הרשות הפלסטינית ובניגוד לחוק. מתחילת שנת 2019 חתם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן על עשרה צווים האוסרים לקיים אירועים או פעילויות מטעם הרש"פ בירושלים.

תחנת פלסטין אשר משדרת מאולפני "אלארז" במזרח ירושלים, משדרת תכנים אנטי-ישראלים ואנטי ציוניים, אשר על פי חוות דעת גורמי ביטחון משודרים במטרה להתסיס את קהל הצופים כנגד מדינת ישראל. בין היתר, משודרות בתחנה תכניות העוסקות בהר הבית ומסגד אלאקצא, תוך שהמראיינים והמרואיינים יוצרים רושם לפיו מתנהלת "מלחמה" על ירושלים ועל מסגד אלאקצא ויש להגן עליהם מ"כוחות הכיבוש הציוניים". מדינת ישראל מוצגת בשידור לעיתים כמי שמבצעת פשעי מלחמה ופועלת לביצוע טיהור אתני.

על פי מידע שקיים בידי גורמי הביטחון, התחנה למעשה שייכת לרשות הפלסטינית וממומנת ישירות על ידה, דבר המהווה הפרה של חוק היישום של הסכמי אוסלו. התחנה, שמשקיפה על הר הבית וממוקמת בירושלים, הפכה לסמל שלטוני של הרש"פ וסימן לאחיזת הרשות הפלסטינית בירושלים.

את הצו לסגירת התחנה הוציא השר ארדן בהמלצת גורמי הביטחון והגורמים המשפטיים, זאת לאחר שבשנים האחרונות הוציא כמות חסרת תקדים של צווים להגבלת כל פעילות של הרש"פ, כאשר רק בשנת 2019 חתם השר על מספר שיא של 10 צווים שהופנו כנגד פעילויות או אירועים שונים מטעם הרש"פ בירושלים. השר ארדן גם יוזם תיקון חקיקה הקובע כי פעילות אסורה שמפירה את ריבונות ישראל, הינה עבירה פלילית שעונשה עד 3 שנות מאסר.

השר ארדן: "אמשיך להוביל מדיניות תקיפה כנגד כל ניסיון של הרש״פ להפר את ריבונותנו בבירה. שידורי תחנת הטלוויזיה פלסטין הם דרך נוספת שבה הרש"פ מנסה להסית כנגד מדינת ישראל, לעורר הפרות סדר ולהפיץ שקרים שמובילים לאירועי אלימות וטרור, בין היתר בהר הבית".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום