אותר צעיר לוקה בנפשו שאיים לחצות את הגבול לרצועת עזה

כוחות גדולים סרקו במשך שעה ארוכה בצפון הרצועה לאחר שהתקבל דיווח על ישראלי שניסה לחצות את הגבול לעזה. הצעיר לוקה בנפשו. לפני 5 שנים בדיוק חצה אברה מנגיסטו תושב ישראל הלוקה בנפשו את הגבול לעזה ומוחזק עד היום בשבי חמאס

חרבות ברזל 8.9.2019 | 16:29

ארכיון | הדס פרוש, פלאש 90

5 שנים בדיוק אחרי שאברה מנגיסטו חצה את הגדר ועבר לעזה, כוחות גדולים סרקו בשעה האחרונה בצפון הרצועה לאחר שהתקבל דיווח על ישראלי שניסה לחצות את הגבול לעזה.

הכוחות התמקדו בצפון הרצועה, מול מושב נתיב העשרה לאחר שהתקבל מידע מודיעיני כי צעיר ניסה לעבור לרצועת עזה. הצעיר לוקה בנפשו. לאחר זמן מה אותר הצעיר במושב נתיב העשרה.

לפני 5 שנים בדיוק חצה אברה מנגיסטו תושב ישראל הלוקה בנפשו את הגבול לעזה ומוחזק עד היום בשבי חמאס. "כל שנה שחולפת קשה יותר, אנחנו כואבים מאוד ומקווים לטוב", אמר אילן, אחיו של אברה מנגיסטו. "לצערי לא נעשו מאמצים לשחרר אותו, היינו רוצים שהממשלה תפעל יותר אצל גורמים בינלאומיים ואצל ארגון זכויות אדם בעולם, זה לא נעשה מספיק. אנחנו רוצים להעביר מסר שצריך לדאוג לגורלו של האזרח. אחי הוא אזרח חף מפשע, אין ספק שצריך לעשות יותר ולהעלות את הנושא לסדר היום".

מנגיסטו נשבה לאחר שצעד מביתו שבאשקלון לחוף זיקים, ומשם חצה את הגבול הימי בין עזה לישראל. מאז ספטמבר 2014 הוא מוחזק בידי חמאס ואין פרטים בנוגע למצבו. במסגרת העצרת יועלה שוב סיפור של מנגיסטו, שחווה משבר נפשי עמוק עקב מות אחיו. לטענת המשפחה, המשבר הנפשי שחווה הוביל לחציית הגבול, לעיני מצלמות האבטחה של צה"ל.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום