דרעי אישר את כניסתה לארץ של חברת הקונגרס האנטישמית

סוף לסאגת חברות הקונגרס האמריקאיות: לאחר שהתחייבה במכתב ששלחה לשר הפנים אריה דרעי כי תקבל את דרישות ישראל ולא תקדם חרמות נגד המדינה, אישר שר הפנים את כניסתה של רשידה טליב, לביקור הומניטרי של סבתה בת ה-90

מדיני 16.8.2019 | 13:43

לאחר שהתחייבה דרעי צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

 

שר הפנים, אריה דרעי, החליט היום (שישי), לאשר את כניסתה לישראל של חברת הקונגרס האמריקאי, רשידה טליב, לביקור הומניטרי של סבתה בת ה-90.

חברת הקונגרס טליב, שלחה הלילה מכתב לשר דרעי ובו התחייבה לקבל את דרישות ישראל, לכבד את המגבלות שהוטלו עליה בביקור וכן הבטיחה שלא לקדם חרמות נגד ישראל במהלך ביקורה.

לאור זאת, ובהתאם להתחייבותו אתמול, החליט כאמור השר דרעי לאפשר את כניסתה לישראל והביע תקווה שתעמוד בהתחייבותה והביקור אכן יהיה לצרכים הומניטריים בלבד.

ההחלטה מגיעה לאחר הלחץ שהפעיל הנשיא טראמפ על ישראל, שתאסור את הכניסה של שתי חברות הקונגרס האנטישמיות.

הנשיא טראמפ צייץ אתמול כי הוא מקווה שישראל תאסור את כניסת חברי הקונגרס האנטישמיות ראשידה טאליב ואילאן עומאר לבקר בישראל: "זה יעיד על חולשת ישראל אם יורשה לחברות הקונגרס להיכנס למדינה. הן שונאות את ישראל ואת כל היהודים ולא ניתן לשנות את דעתן. הן בושה". כך כתב הנשיא טראמפ.

בירושלים התכוננו כן לאפשר את כניסתן לארץ של שתי המחוקקות הדמוקרטיות שתומכות בתנועת החרם BDS, וזאת מתוך הכבוד שרוחשת ישראל לקונגרס האמריקני. על פי ההערכות היה קיים סיכוי גדול שטליב ועומאר ינסו לחולל פרובוקציות במהלך ביקורן, אך כאמור כניסתן נמנעה.

חברות הקונגרס המוסלמיות והאנטי ישראליות, רשידה טליב ואילהן עומאר, היו צפויות להגיע יחד לישראל, עם עוד חבר קונגרס אחד לפחות שגם הוא עוין את ישראל, אך שזהותו אינה ידועה עדיין. השתיים תכננו לנצל את הביקור על מנת לצאת בהתקפה הסברתית קשה על ישראל. וישראל החליטה אתמול לא לאפשר את כניסתן לארץ "מתוך כבוד לנשיא ארה"ב".

שתי חברות הקונגרס הדמוקרטיות ידועות בעמדותיהן האנטי-ישראליות ובהצהרותיהן הפרובוקטיביות. טליב היא עורכת דין אמריקנית ממוצא פלשתיני שמכהנת כחברת בית הנבחרים של ארצות הברית. עומאר היא אמריקנית ממוצא סומלי שנבחרה לבית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מדינת מינסוטה.

עומאר השוותה בעבר בין ישראל לאיראן כשאמרה: "כשישראל מעבירה חוק שמכיר בה כמדינה יהודית ולא מכיר בדתות אחרות שחיות שם, ואנחנו עדיין מתייחסים אליה כאל דמוקרטיה במזרח התיכון, אני כמעט צוחקת. אלו דברים שאנחנו רואים את זה בחברות שאותן אנחנו מבקרים כמו איראן". עומאר קראה מספר פעמים בתקשורת להפסיק כל סיוע לישראל, ואף ניסתה לגייס מספר חברי קונגרס אחרים לתמיכה במהלך.

ישראל הרשמית לא תכננה להתייחס אליהן, התקשורת היתה צפויה לסקר את ביקור השניים, שהיו צפויות לקבל תמיכה רחבה ומחבקת מהרחוב הערבי, ומהח"כים הערביים ומאנשי השמאל הקיצוניים התומכים בארגוני החרם נגד ישראל.

היום כאמור הודיע שר הפנים כי יאפשר לראשידה טליב לבקר בישראל, מסיבות הומנוטריות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום