ירדן נגד השר ארדן: מתנגדים לחלוטין לשינוי הסטטוס קוו בהר הבית

משרד החוץ בעמאן שלח אגרת מחאה בעקבות קריאתו של השר לביטחון הפנים לאפשר ליהודים להתפלל בהר הבית ואמירתו כי הסטטוס קוו הנוכחי עושה עוול היסטורי. דובר משרד החוץ הירדני הזהיר מפני ניסיון לפגוע בסטטוס קוו וההשלכות החמורות שיהיו לכך

מדיני 14.8.2019 | 13:46

נועם רבקין פנטון, פלאש 90

משרד החוץ הירדני פרסם אמש (שלישי) הודעת גינוי בעקבות דבריו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, התומכים בשינוי סטטוס קוו בהר הבית. דובר משרד החוץ הירדני, סופיאן סלמאן, הזהיר מפני ניסיון לפגוע בסטטוס קוו ההיסטורי והמשפטי וההשלכות החמורות מכך והביע את התנגדותה המוחלטת של ירדן להצהרות כאלו. סלמאן טען כי ישראל צריכה למלא את התחייבויותיה ולכבד את הסטטוס קוו במלואו, זאת בשל היותה של ישראל כוח כובש על פי החוק הבינלאומי.

דובר משרד החוץ הירדני קרא לשלטונות ישראל להפסיק מיידית את כל הניסיונות לשנות את המצב הקיים במסגד אל-אקצא. והבהיר כי המשרד העביר אגרת מחאה והתנגדות רשמית על הצהרות השר הישראלי דרך הערוצים הדיפלומטיים.

אמש בראיון ברדיו 90FM, אמר השר ארדן כי צריך לפעול כדי שגם יהודים יוכלו להתפלל בהר הבית. בהתייחסו לנושא בעקבות ההחלטה שלשום לאפשר לראשונה ליהודים לבקר במתחם במהלך חג הקורבן אמר: "אני חושב שיש עוול בסטטוס קוו שקיים שם מאז 67, וצריך לפעול כדי לשנות אותו, כדי שיהודים בעתיד יוכלו להתפלל גם על הר הבית שהוא המקום הכי קדוש לעם היהודי והוא המקום השלישי בחשיבותו באסלאם". ארדן הדגיש כי "צריך לפעול כדי להגיע למצב שיהודים גם יוכלו להתפלל. אבל צריך להשיג את זה בהסדרים מדיניים ולא בכוח".

בתחילת השבוע החליטה המשטרה שלא לאפשר עליית יהודים להר הבית זאת בשל כך שחלו במקביל חג הקורבן המוסלמי וצום תשעה באב. מאות יהודים המתינו בכניסה להר להחלטת המשטרה, זאת בזמן ש-80 אלף מתפללים מוסלמים התפללו בהר ופעלו למנוע את הצעד.

מאוחר יותר באותו היום חזרה בה המשטרה מההחלטה והותר למאות היהודים במקום לבקר בהר. מפקד מחוז ירושלים הסביר כי לאחריה קרוב ל-2,000 התאספו ליד שער המוגרבים כדי למנוע מיהודים לבקר, אז החלו הפרות הסדר. הסהר האדום דיווח כי עשרות פצועים פלסטינים הגיעו לבתי החולים אל-מקאסד והדסה עין כרם. בנוסף אליהם נפצעו ארבעה שוטרים ובמקביל, צעיר יהודי בן 18 נפצע באורח קל עד בינוני ברחוב הגיא לאחר שהוכה באמצעות בקבוק זכוכית.

בעקבות האירועים גינה משרד החוץ הירדני את "המשך ההפרות הישראליות נגד מסגד אל-אקצא". דובר המשרד הביע את התנגדותה של ירדן לצעדים, שאותם כינה "הפרובוקציות חסרות האחריות ביום הראשון של חג הקורבן", ואמר כי "על ממשלת ישראל את האחריות המלאה לתוצאותיהן והאלימות והמתיחות הנובעים מהם".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום