בשורה לשומרי השבת: חברת החשמל החלה ביישום החשמל הכשר

חברת החשמל החלה ביישום החשמל הכשר שיעשה סוף לגנרטורים. וזאת על ידי הטמעת תהליכים של אוטומטיזציה. החברה אף קיימה השבוע ישיבה עם הרב בנימין חותה, והבוקר יצאה הודעה רשמית על ההחלטה להיענות לעצומה של מאות אלפי חרדים

חרדים 8.8.2019 | 22:09

ארכיון | יניב נדב, פלאש 90

מאות אלפי חרדים חתמו לפני כשנה על עצומה ובה הם דורשים מחברת החשמל שלא לחלל שבת לצורך ייצור ואספקה של חשמל, אלא להפעיל בסופי שבוע מערכות אוטומטיות ועובדים לא-יהודים בלבד. יותר מחצי מיליון איש הצטרפו לעצומה למען "חשמל כשר".

על רקע הרפורמה במשק החשמל, ביקשו גדולי ישראל להגביר את הלחץ הציבורי בעניין על חברת החשמל. בתחילה הם ביקשו משומרי השבת לפנות ישירות אל החברה, באופן פרטי, אך לאחר מכן הוחלט לעשות זאת בצורה מאורגנת ולאסוף מאות-אלפי חתימות באמצעות קמפיין בריכוזים החרדיים.

את המהלך הוביל הרב בנימין חותה, רב קהילה בביתר עילית, יחד עם "חדשות הסקופים". הרב חותה מסר בעבר שיעורי תורה קבועים לעובדי חברת החשמל ויצר קשרים עם כמה מבכיריה. וכך הוא נחשף למורכבות ההלכתית של הנושא, ולשם כך הוא ביקש למנף את הקרבה אליו למציאת פתרון.

למעשה, חלה מהפכה באחרונה ועל פי פרסום ב"חדשות הסקופים", חברת החשמל החלה ביישום החשמל הכשר שיעשה סוף לגנרטורים. וזאת על ידי הטמעת תהליכים של אוטומטיזציה. החברה אף קיימה השבוע ישיבה עם הרב בנימין חותה, והבוקר יצאה הודעה רשמית על ההחלטה להיענות להצעה שסחפה אחריה חצי מיליון חותמים.

במענה לפניית 'חדשות JDN' אישרו בחברת חשמל את הפרטים והוסיפו כי חברת החשמל החלה בישום התכנית. חדרי הפיקוד בתהליך הכשרה מתקדם לעבודה אוטומטית ובמקביל פועלים בחברה להשלמת ההערכות המערכתית.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום