עצומה למיגור הטרגדיות ב'כביש הדמים' הירושלמי

מאות תושבים משכונת רמות בעצומה לעיריית ירושלים, לפעול באופן מיידי למיגור תאונות הדרכים הקשות בציר המרכזי הסמוך לשכונה, בו אירעו יותר מאלף תאונות דרכים

חדשות בארץ 27.6.2019 | 21:42

ארכיון | דוברות איחוד הצלה

כביש גולדה מאיר בכניסה לירושלים הוא כביש דמים. בשנים האחרונות התרחשו בו יותר מאלף תאונות שבהם נהרגו שבעה בני אדם ונפצעו למעלה מ-50 בני אדם באורח קשה. מי שבעיקר סובלים מתוואי הכביש הבעייתיים הם תושבי רמות ושכונות הצפון בירושלים שחווים באופן יום יומי את תחלואות הכביש.

לאחר סחבת של שנים והבטחות לטפל בבעיה מהשורש מצד גורמי המקצוע בעיריית ירושלים, יוצאים אנשי שכונת רמות למאבק בלתי מתפשר עד לפתרון המיוחל.

בעצומה שנפתחה לפני כחודש המפרטת בהרחבה על הבעייתיות החמורה בציר הראשי, מפורטים גם ארבע נקודות חמורות שגורמות למרבית תאונות הדרכים. מובילי העצומה מציעים פתרון הולם שעשוי להביא למיגור תאונות הדרכים הקשות בציר.

בעצומה נכתב: "תושבי צפון ירושלים ובפרט תושבי שכונת רמות ושאר המשתמשים בכביש, חשופים לסכנות בטיחותיות חמורות לאורך הציר כמעט על בסיס יומי, ולמרות כל הפגישות והוועדות בהם השתתפנו ונציגי הציבור שהביעו את הזדהותם, הדבר נותר ככתובת על הקיר בלבד".

בעצומה מספרים, כי כבר לפני חצי שנה נערך בשטח סיור עם ראש העיר משה ליאון וצוותים מקצועיים, אך מאז לא נעשה דבר: "בתאריך ה-19/1/24 קיימנו בהשתתפותך סיור משותף בשטח עם הצוותים המקצועיים והקהילתיים על מנת ללמוד ולהבין את הליקויים והבעיות, ומנגד את הפתרונות. הובטח כי הדברים יובאו לביצוע מיידי בהבנה כי הפיתרונות פשוטים מאד ביחס להיקף הבעיות והתוצאות המטרידות וההוראות ניתנו לגורמים המקצועיים".

"עד כה", נכתב בעצומה: "לא בוצע עדיין שום תיקון או שיפור ולו באחת מהבעיות שהוזכרו בסיור ושעון החול הולך ואוזל ועל הדרך גובה עוד ועוד נזקי ממון, גוף ונפש".

"בעשור האחרון, אירעו למעלה מ-1000 תאונות דרכים לאורך הציר, כאשר בהם מאות פצועים קל וכ50 פצועים קשה, ו-7 הרוגים".

"האמירה שמושמעת מגורמים מסויימים, בגינה לא משתלם להשקיע בפתרון הליקויים מכיון שתשתית הכביש בכל מקרה אמורה להשתנות בשנים הקרובות, היא מגוחכת. בעיקר בהתחשב בכך שהליקויים גובים נזקים ברמה כמעט יומיומית, ועלות הפתרונות הינה זולה ופשוטה ביותר".

"בימים אלו, הקמנו עצומה אזרחית של תושבי השכונות ויתר משתמשי הכביש, בדבר החשיבות והנחיצות להביא את הדברים לסיומם ולתיקונם".

יצוין, כי עד כה חתמו למעלה מ-700 איש על העצומה הקוראת לפיתרון מיידי לתאונות הדרכים בציר שהפך למרבה הצער לכביש דמים.

יש לציין בנוסף, כי הציר המדובר ארוך מאד ומתחיל מצומת בר אילן ועד לשכונת רמות ד' למעלה, מרחק משמעותי ואי אפשר להתייחס אליו כמקשה אחת כיוון שבכל מקטע שלו ישנם סיכונים מסוג אחר.

אלא שמתגובת עיריית ירושלים ל'כיכר השבת' ניתן ללמוד, כי גורמי המקצוע בעירייה תכננו שינויים מקיפים שלדבריהם עשויים לביא למיגור התאונות.

בעירייה אמרו, כי "בזמן שיא של שלשה חודשים מאז ביקורו של ראש העיר משה ליאון במקום, הוכנה תכנית הכוללת: ביטול נתיב בין מחלף בגין לצומת יגאל ידין דרום, צומצם רוחב הנתיבים מ-3.6 מ' ל-3.25, המהירות הופחתה ל-50 קמ"ש, מתוכננים מעקות בטיחות סמוך לשוליים, גדרות הפרדה להולכי הרגל למניעת חצייה לא בטוחה, שטח צומת יגאל ידין דרום צומצם למינימום ההכרחי למניעת תאונות חזית צד שאירעו בצומת, התכנון כולל מעברי חציה בטוחים יותר".

עוד נמסר, כי "בנוסף, יתווסף שילוט מתאים המתריע על הפחתת מהירות ויוצב רמזור מהבהב מכיוון מחלף בגין המתריע על הרמזור בצומת ידין דרום".

בסיום אומרת העירייה, כי "התכנית אושרה ע״י משרד התחבורה, ועיריית ירושלים נערכת לכניסה לעבודות במרוצת שלושת החודשים הקרובים לאחר שיושלמו התיאומי תשתיות, ההתייעצות עם המשטרה בהתאם לתקנות התעבורה".

האם זה אכן יעזור והאם באמת בקרוב נראה את תחילת העבודות? נמשיך ב'כיכר השבת' לעקוב אחר המתרחש בציר המרכזי הזה.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום