נצחון סוחף למתפללים: בית הכנסת ב'זכרון' יוקם

הישג מרשים למשרדו של ד"ר יחיאל וינרוט, מול כמאתיים עותרים שניסו למנוע את הקמתו של בית כנסת • בית המשפט המחוזי בחיפה: "ההקצאה כשרה ובית הכנסת ייבנה"

חדשות בארץ 27.6.2019 | 15:00

אחרי 103 התנגדויות פלאש 90


שטח של כחצי דונם שהוקצה לבניית בית כנסת - עמד במרכזה של סערה ציבורית במושבה הצפונית זכרון יעקב והסתיים בניצחון למתפללי בית הכנסת.

אל מול בקשת הציבור הדתי להקים את המבנה, נערמו לא פחות מ-103 התנגדויות משלל סיבות וטענות. מרבית ההתנגדויות עסקו בפגיעה לכאורה בתקנות ונהלים או בחשש מהדתה ושינוי צביון הישוב. 181 עותרים המתנגדים לבית הכנסת טענו כי בזכרון יעקב למעלה מ-33 בתי כנסת ובאופן יחסי לכמות התושבים ביישוב מדובר בלא פחות משיא ישראלי, לכאורה.

את מתפללי בית הכנסת ייצגו עורכי הדין עודד נשר – שותף וראש מחלקת ליטיגציה אזרחית במשרדו של ד"ר יחיאל וינרוט – ועו"ד ענבר שלח, שהוכיחו כי לא נפל רבב בהחלטת המועצה המקומית להקצות את השטח לבית הכנסת. השופט אברהם אליקים סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בחיפה דחה את העתירה, ביקר בחריפות את העותרים כנגד בית הכנסת והשית עליהם הוצאות משפט בגובה 60,000 ₪.

בין היתר קבע בית המשפט כי העותרים התנהלו בחוסר תום לב, הציגו מידע שגוי מבלי לתת לכך הסבר והצביע על שלל ליקויים בטענותיהם. הוא ציין כי משרד הפנים, מועצת זכרון יעקב והעמותה פעלו כשורה. 

במשך חמש השנים האחרונות הסעירה סאגת הקצאת הקרקע לבית הכנסת את תושבי זכרון ואף גלשה לתקשורת הארצית שם זכתה לסיקור נרחב. עם מתן ההחלטה מאמינים מתפללי בית הכנסת כי השקט ישוב לשרור במושבה, תוך שיתאפשרו חיים משותפים בין כל זרמי האוכלוסייה, בכבוד הדדי.

עורכי הדין עודד נשר וענבר שלח ממשרד ד"ר י. וינרוט ושות' אמרו היום כי: "בית המשפט שם היום סוף ליותר מעשור של נסיונות חוזרים ונשנים למנוע הקמת בית כנסת בידי עמותה, שכל מטרתה קירוב לבבות ותרומה לקהילה. מדובר בפסק דין חשוב הממחיש את גבולות ההתערבות בהחלטות הרשות, ואנו מברכים עליו".  

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום