מקומם: התבטאויותיו של רון קובי כלפי החרדים אינן בגדר הסתה

החלטה מקוממת במיוחד הונפקה היום ממשרדו של פרקליט המדינה; במענה לתלונות ששוגרו כנגד התבטאויותיו המסיתות והמפלות של ראש העיר רון קובי, נכתב ונומק כי דבריו אינן בגדר הסתה על פי החוק | זעם: "החלטה זו תיתן דלק לכל שונאי החרדים שיעלו רמה בהסתה"

חדשות בארץ 27.6.2019 | 21:04

דוד כהן, פלאש 90

האם דברי נאצה נגד הציבור החרדי אינם בגדר הסתה? במכתב שנשלח הבוקר (חמישי) לארגון 'בצלמו', במענה לתלונות רבות שהגיש הארגון כנגד ראש העיר טבריה רון קובי על הסתה לגזענות ואפלייה כלפי הציבור החרדי, נקבע שלא נעשתה כל עבירה ואין בדבריו הסתה כנגד הציבור החרדי.

כידוע, בחצי השנה האחרונה מאז נבחר בהפתעה לראשות העיר, התבטא רון קובי בחריפות כנגד חרדים תושבי עירו, ויצא בלא מעט הצהרות שיתנגד להגירתם לעירו והסית נגדם בחריפות. בין הייתר הוא ציין שהם מלכלכים את העיר ולא משלמים מסים.

חרף כל דבריו המקוממים והמסיתים נגד המגזר החרדי מתברר שהוא לא יעמוד לדין והתבטאויותיו החריפות והמקוממות חוקיות לחלוטין. במכתב שחתום על ידי נורית ליטמן המשנה לפרקליט המדינה שי ניצן נכתב, כי "הועברו לטיפולינו פניותיך שבסמך שמסגרתן ציינת מספר התבטאויות שלרון קובי ראש עיריית טבריה שלטענתך מהוות של הסתה לגזענות. על פי סעיף 144ב לחוק העונשין התשל"ז 1977 (להלן החוק 9) וכן עבירה בהתאם לחוק איסור הפלייה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים. התשס"א 2001".

"כידוע משטרת ישראל היא המופקדת על חקירת עבירות פליליות ומשכך ככל שאתה סבור כי נעברו עבירות פליליות נבקשך לפנות ישירות למשטרת ישראל תוך ציון ההתבטאויות הרלוונטיות", מציינת ליטמן.

בהמשך המכתב מציינת המשנה, "נזכיר כי סעיף 144א לחוק קובע את ההגדרה למנוח "גזענות" ולפיו מדובר ב"רדיפה, השפלה, ביזוי, גילוי איבה, עוינות, או אלימות, או גרימת מדנים כלפי ציבור או חלקים של האוכלוסייה, והכל בשל צבע או השתייכות לגזע או למוצא לאומי אתני".

לסיכום, מציינת המשנה במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', "על אף שניתן כמובן להסתייג מחלק מהתבטאויותיו של מר רון קובי, הרי שהמגזר החרדי אינו עומד בהגדרה הקבועה בסעיף 144א לחוק, שכן הוא אינו נבדל בצבעו, גזעו או מוצאו הלאומי - אתני. לפיכך, נראה כי יסודות העבירה של ההסתה לגזענות אינם מתקיימים ביחס להתבטאויות אלו".

בארגון 'בצלמו' אומרים ל'בחדרי חרדים', "לצערנו אנחנו ממש לא מופתעים. בעוד מי שמעיז לדבר משהו נגד ערבים מיד נעצר או לפחות נמנע ממנו לרוץ לכנסת מי שמדבר נגד חרדים בעודו נבחר ציבור לא רק שאינו נענש אלא אפילו אינו ננזף".

עוד מציינים בארגון, כי "במדרג זכויות האדם של אזרחי ישראל, החרדים נמצאים בתחתית. כלפיהם מותר להשמיץ להסית ולהתגזען".

"החלטת המשנה שאין גזענות כלפי חרדים הינה מעציבה ומפספסת את ייעודו של החוק למנוע הסתה כלפי אוכלוסיות ומגזרים באוכלוסיה. לצערי אני בטוח שהחלטה זו תיתן דלק לכל שונאי החרדים שיעלו רמה בהסתה נגד החרדים בפרט כעת בבחירות הקרובות".

לסיום, הם מבטיחים כי "ארגון 'בצלמו' ימשיך לדאוג לזכויות הציבור החרדי ושאר אזרחי ישראל ומקווה שהיועמ"ש יתעשת ויאבק בהסתה נגד החרדים באותה התלהבות שהוא נאבק בכל התבטאות נגד ערבים".

נזכיר, כי רק ביום חמישי שעבר,נכשל רון קובי ולא הצליח להעביר את תקציב העירייה לשנה הקרובה, כך שהוא צפוי להיות מודח בקרוב לאחר שימוע במשרד הפנים. מאז הוא כבר הספיק להצהיר על ריצתו לכנסת בראשות מפלגה חדשה בשם 'הימין החילוני'.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום