נתניהו: איראן מעבירה לחיזבאללה מאות מיליוני דולר

במהלך דבריו בכנס לכבוד יום ירושלים בגבעת התחמושת, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי איראן מעבירה מדי שנה לחיזבאללה לפחות 700 מיליון דולר בדרכי הונאה

מדיני 2.6.2019 | 21:45

נועם רבקין פטון, פלאש 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם כדרכו בעצרת הממלכתית לכבוד יום ירושלים שהתקיימה בגבעת התחמושת. במהלך דבריו, תקף את איראן על הכספים שהיא מעבירה לאויבות מסביבנו.

"איראן מעבירה מדי שנה לבת חסותה חיזבאללה 700 מיליון דולר. אבל היא עושה זאת בדרכים שונות כולל בדרכי הונאה. משרד החוץ האיראני מעביר במסגרת זאת למעלה מ-100 מיליון דולר לידי ארגון הטרור. הכסף שהם מעבירים עובר דרך כיסוי דיפלומטי, כאילו בצורה תמימה - ללבנון וישר משם לידי החיזבאללה.
 
"הסכומים האדירים  האלה משמשים לתדלוק  התוקפנות הבלתי נגמרת של איראן וגרורותיה באזורנו. את זה יודעים שכנינו, את זה יודעות כל מדינות ערב, וזה אחד הדברים שמביא אותן לקרבה מחודשת איתנו".
 
בהמשך הבהיר, כי אינו חושש מאיראן: "איננו מזלזלים באיומים שלהם, אך גם לא מפחדים מהם, כי מי שינסה לפגוע בנו יפגע בצורה קשה הרבה יותר, כבר הצלחנו להוכיח את זה פעמים רבות בתולדות מדינת ישראל".

נתניהו גרם בשנים האחרונות לנזקים כבדים במיוחד לכלכלה האיראנית כאשר גרם לארה"ב לעזוב את הסכם הגרעין ולחדש את הסנקציות על הכלכלה האיראנית.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום