פולארד: "לולא האמנתי בה' הייתי מדוכא מאוד"

ג'ונתן פולארד התראיין לשליחת "החדשות" בארה"ב ובראיון הוא מותח ביקורת חסרת תקדים על ממשלת ישראל: "למדינה לא אכפת ממני; ישבתי 30 שנים בכלא בשביל ישראל"

מדיני 21.5.2019 | 20:31

היהודי שריגל למען ישראל יוטיוב


בראיון ל'חדשות 12', ג'ונתן פולארד, היהודי שריגל למען ישראל וישב על כך שנים רבות בכלא האמריקאי ושוחרר רק לאחרונה, תוקף את מדינת ישראל. 

לשליחת חברת החדשות בארה"ב, יונה לייבזון אומר ג'ונתן פולארד את הדברים הבאים: איך אתה מרגיש לגבי המאמצים שישראל עושה, או לא עושה, כדי שאתה תוכל לעלות לישראל? "לולא האמנתי בה', הייתי מדוכא מאוד כרגע".

אתה מאוכזב?: "כדי להיות מאוכזב צריך לצפות ליותר, ורף הציפיות שלי נמוך עד כדי כך שאינני מופתע. חוסר האכפתיות של הממשלה לגבי הבאתנו הביתה, הייתה מרסקת אותנו אלמלא הייתי יודע שאמונתנו בה' ואהבתנו את הארץ ואת אנשיה חזקה כל כך, שבסופו של דבר היא תוביל אותנו הביתה"

האם יש גורמים רשמיים שנמצאים בקשר איתך? האם מישהו פנה באופן רשמי?: "לא"

היית מצפה מראש הממשלה נתניהו להעלות את הנושא בפני הנשיא טראמפ?: "היו כמה הזדמנויות לעשות את זה. זו שאלה של סדר עדיפויות ונראה שתמיד יש משהו אחר – בין אם זה ההסכם עם אירן, העברת השגרירות לירושלים, או ההכרה בריבונותנו על רמת הגולן – תמיד יש משהו".

"ולכן, המשמעות של קידום העניין שלי בסדר העדיפויות תהיה שלממשלה אכפת ממני מספיק כדי להגיד: 'זה מה שאנחנו רוצים. הוא ריצה את עונשו והגיע הזמן שהוא יבוא הביתה. בריש גלי. וזה פשוט לא נעשה ואני פשוט מודאג מאוד ממה שנגזר מכך לגביי המחויבות של הממשל להגנה ולביטחון של כולם".

"אם לא אכפת לכם מאדם כמוני, שבילה 30 שנה בכלא בשם ארץ ישראל ואזרחיה, כמה דאגה אפשר להפגין, לחוש, כלפי כל אחד אחר במדינה? מהחיילים ועד האזרחים שלנו, אם אתם לא נוקטים מחויבות כזו כלפי אדם אחד – זה מעיד על כך שאין לכם מחויבות כזו כלפי שאר תושבי המדינה. כאן המבחן – האם תהיו מוכנים להילחם למען אדם אחד. ואם לא... תסיקו את המסקנות בעצמכם."

מה תרצה שיידעו הצופים בישראל?: "שאנחנו עדיין נלחמים להגיע הביתה, ואם ירצה השם אנחנו נגיע לשם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום