פרסום ראשון: זו החומה שתגן על הרכבת בדרום מטילי נ"ט מהרצועה

על רקע המתיחות בדרום, אושר לפני כמעט שנה פרויקט טכנולוגי מתוחכם לבניית חומה עמוסת אמצעים בעלות 100 מיליון שקל שתמנע אפשרות של פגיעת נ"ט בקו שחשוף לרצועה. התקציב אושר - אז למה הבנייה תקועה?

חרבות ברזל 9.5.2019 | 20:40

צילום מסך מהתיעוד של חמאס

קו הרכבת בעוטף עזה שתועד בין היתר בסרטון שיגור טיל הנ"ט שמפגיעתו נהרג משה פדר ז"ל ושהתקציב למיגונו כבר אושר - טרם מוגן, וזאת בשל בעיות תקציב. הקו ימוגן באמצעות בנייה של חומת בטון עתירת אמצעים טכנולוגיים. כך נחשף הערב (חמישי) במהדורה המרכזית.

לפני כמעט שנה אושרה התוכנית לפתרון בעיית הרכבת שחשופה לרצועת עזה ולאיום הנ"ט שנשקף ממנה - אבל הפתרון תקוע. במהדורה נחשף כי אותו מיגון הוא חומה מבטון שמשולבים בה אמצעים טכנולוגיים מתקדמים ושבנייתה תוכננה לאורך המסילה באזור הגשר סמוך לקיבוץ ארז ושדרות. מטרתה: להסתיר את הרכבת שנוסעת במרחב שחשוף לרצועה כדי למנוע אפשרות לירי ופגיעת טיל נ"ט מעזה.

עלות הפרויקט, שגובש על ידי משרד התחבורה הביטחון ומשרד ראש הממשלה, מוערך בכ-100 מיליון שקל. אלא שהוצאת הפתרון לפועל על ידי משרדי הממשלה תקועה בשאלת מקורות תקציביים - ועדיין לא הובאה לאישור הקבינט. גורם בכיר אמר לחדשות שהוא מקווה שבעקבות מותו המצער של משה פדר ז"ל שנהרג באותו אזור ממש תואץ הקמת המכשול. כעת השאלה היא מה יבוא קודם: מימוש האיום של חמאס לירות על הרכבת טיל נ"ט או מימוש תוכנית המיגון כדי למנוע זאת.

תגובת משרד ראש הממשלה ומשרד הביטחון: "הנושא נמצא בטיפול משרד הביטחון ומשרד האוצר".

תגובת משרד התחבורה: "משרד התחבורה העביר פניות רבות למל"ל לקדם את הנושא, שכן הוא זה שצריך לאגם מקורות ולהביאם לאישור הקבינט".

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום