נתניהו מגיב: לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני

"נוסיף להיאבק במבקשי נפשנו, וננעץ את שורשינו עמוק עוד יותר באדמת המולדת. כך עשו גיבורינו", אמר ראש הממשלה במהלך נאומו בהר הרצל, בתגובה לאיום האיראני הבוקר

חרבות ברזל 8.5.2019 | 13:03

מרק ישראל סלם, POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (רביעי) בטקס הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל בהר הרצל בירושלים, והגיב לאיום האיראני הבוקר לפרוש מהסכם הגרעין.

"בבוקר הזה, בדרכי לכאן שמעתי שאיראן מתכוונת להמשיך בתוכנית הגרעין שלה. לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני. נוסיף להיאבק במבקשי נפשנו, וננעץ את שורשינו עמוק עוד יותר באדמת המולדת. כך עשו גיבורינו בשחר תחיית האומה, ואנו צועדים בדרכם".

בפתח דבריו אמר נתניהו, "לפני כמה שבועות מדינת ישראל עצרה מלכת. אחרי 37 שנים החזרנו את זכריה באומל ז"ל הביתה. אלפים הגיעו להלוויה המרגשת שנערכה על ההר הזה. הם נתנו חיבוק עצום למשפחתו, והעם הנפלא שלנו שוב הוכיח, שגם אחרי עשרות שנים הוא אינו שוכח את בניו. כשהודיתי במוסקבה לנשיא פוטין על העזרה באיתורו של זכריה, אמרתי לו ולבכירי צבאו שבעבורנו, אחוות לוחמים היא ערך עליון, וראיתי את ההערכה בעיניהם".

ראש הממשלה הוסיף כי "זוהי המשמעות העמוקה ביותר של היום המקודש הזה – זהו יום של יגון כבד, אבל זהו גם יום של אחווה עילאית. יום בו כולנו חשים כמשפחה אחת. מצד אחד היגון, וכמוכם, גם אני יודע אותו היטב – קשה מאוד לתאר אותו למי שלא נכנס למעגל השכול, כי הכאב גואה, הגעגוע אף פעם אינו פוסק".

 

"לפני שנה, לוחם 'דובדבן' רונן לוברסקי נפל בפעילות מבצעית נגד גורמי הטרור. רעייתי ואני ביקרנו בבית משפחתו. הוריו של רונן, ולדימיר ואלנה, אמרו למנחמים: "אנחנו מרגישים כאילו היה לנו יהלום ביד. כל אחד בא ומתאר אותו מכיוון אחר". זה תיאור ציורי כל כך שכל כך קולע לאמת: יקירינו שנפלו היו יהלומים – יהלומים אנושיים. אישיותם בוהקת מכל זווית: אהבת האדם והמשפחה, אהבת העם והמדינה, תחושת השליחות, נכונות ההקרבה".

"ויש גם יהלומים שנסתרים מן העין; כמו סגן-אלוף מ', חייו נגדעו בחשכת ליל, במשימה נועזת ברצועת עזה. מ' הוא גיבור עלום, שנתן את דמו במאבק המתמשך במבקשי נפשנו. אחרי נפילתו גיליתי שהוא גם עסק בהתנדבות חברתית מרגשת מאין כמוה. רעייתי ואני ביקרנו בכפר שלו. פגשנו את אשתו, את ילדיו, את אחיו, את הוריו הנפלאים, איזו משפחה אצילית! איזו מחויבות לגורל המשותף של כולנו!".

לקראת סיום אמר נתניהו, "אני מאחל החלמה לכל הפצועים, ואני מתחייב שנמשיך לפעול להחזרת נעדרינו ושבויינו, כולל רון ארד, הדר גולדין, רון שאול, יהודה כץ, צבי פלדמן, וכן אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, כפי שהחזרנו את זכריה באומל ז"ל אחרי 37 שנים, כפי שהבאנו את טייס חיל האוויר יקיר נווה ז"ל לקבר ישראל אחרי 56 שנים".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום