"ישראל לחמאס: נגיב לייצור טילי קרקע-ים בחיסולים ממוקדים"

מקורות מצרים בכירים מסרו לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי ירושלים העבירה מסר מאיים לפלגים ברצועה, לפיו לא תאפשר להם להמשיך לפתח טילים מתקדמים. "הדבר מהווה שינוי במשוואת הכוח בסכסוך"

חרבות ברזל 9.5.2019 | 19:25

פלאש 90

העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח הבוקר (חמישי) מפי מקורות בכירים במצרים, כי ישראל העבירה לאחרונה מסר מאיים לחמאס, לפיו לא תאפשר את המשך פיתוח טילי קרקע-ים על ידי גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של הארגון, ובמידה ותמשיך לעשות זאת – תגיב ישראל בחיסולים ממוקדים. זאת, לאחר שכזכור במהלך סבב הלחימה האחרון חיסל צה"ל בכיר בחמאס.

לפי הדיווח, ישראל העבירה מסר דומה גם לג'יהאד האסלאמי, אודות פיתוח הטיל "בדר 3", שבו נעשה שימוש בסבב הלחימה האחרון. "ישראל לא תאפשר לצעד כזה לעבור, משום שהוא מהווה שינוי משמעותי במשוואת הכוח בסכסוך הישראלי-פלסטיני", מסרו המקור במצרים לעיתון. "נושא פיתוח הטיל והשימוש בו עוררו מחלוקת רבה במהלך שיחות שערכו אנשי המודיעין המצרי עם נציגי המשלחות הפלסטיניות ברצועה, בעיקר אל מול מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי ברצועה, בהאא' אבו אל-עטא".

בתוך כך, סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי משלחת המודיעין המצרית תגיע היום אחר הצהריים לרצועת עזה, כך על פי מקור המקורב למשלחת. אמש משלחות החמאס והג'יהאד האסלאמי שבו לרצועת עזה לאחר ביקור בקהיר, שבמהלכו דנו ביישום תנאי הפסקת האש, בתום סבב הלחימה שהסתיים בתחילת השבוע. מטרת הביקור של המשלחת המצרית על פי המקור, היא לבחון את המצב ברצועה ולוודא את יישום ההבנות אליהן הגיעו ישראל וחמאס במסגרת הפסקת האש.

ביום ראשון נהרג בחיסול ממוקד של צה"ל ושב"כ חאמד אחמד עבד חורי, בן 34 מרצועת עזה, האחראי על העברות כספים במזומן ובהיקפים גדולים מאיראן לארגוני הטרור ברצועה. בעקבות החיסול, מקור בכיר בפלגים הפלסטיניים מסר לערוץ "אל-מיאדין" כי "בעקבות המעבר של ישראל למדיניות הסיכולים הממוקדים, הפלגים יסיימו את שלב 'ההסלמה החלקית' ויפתחו במלחמה חסרת גבולות. האיוב ישלם את המחיר בחיי החיילים והמתנחלים שלו".

חודרי היה בעליה של חברת חלפנות אשר הוכרזה על ידי ישראל ארגון טרור בשנה שעברה. באמצעות החברה, חודרי העביר כספים בהיקפים גדולים ובמזומן לחמאס הצבאי, לג'יהאד האסלאמי ולארגוני טרור נוספים ברצועת עזה, ובסיוע חלפנים בחו"ל וסוחרים, שהיו מודעים להכרזה על החברה ארגון טרור. פעילותו הפיננסית של חודרי, ששימש כראש החץ של איראן ברצועת עזה, תרמה באופן משמעותי לקידום פעילות הטרור ולהתעצמותם הצבאית של ארגוני הטרור ברצועת עזה, כך לפי הודעת דובר צה"ל.

קצין בכיר בחיל האוויר סיפר בשיחה עם כתבים צבאיים: "ישבתי בבור חיל האוויר במבצע הסיכול. מזה זמן לא עשינו מבצע סיכול - וסיכלנו את אותו חלפן כספים של החמאס, בלב עזה, במרחב אורבני צפוף. אנחנו ערוכים לסיכולים נוספים של אנשי חמאס".

חדשות 13

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום