איראן מזהירה את ישראל מפני עימות ימי: "נהדוף כל איום"

שר ההגנה חתאמי אמר כי טהראן תגיב בנחישות אם חיל הים יתערב כדי למנוע את משלוחי הנפט שלה, כפי שאים נתניהו. "נגן על נתיבי השיט", הדגיש. איראן פיתחה שיטות מתקדמות להתחמקות מהסנקציות דרך עסקאות בלב ים

חדשות בעולם 13.3.2019 | 10:07

ספינת קרב איראנית, ארכיון | ויקיפדיה

איראן תגיב בנחישות נגד ישראל אם חיל הים יפעל נגד משלוחי הנפט שלה - כך הזהיר היום (רביעי) שר ההגנה אמיר חתאמי, שבוע אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו האשים את טהראן בהברחות נפט סודיות כדי לחמוק מהסנקציות האמריקניות, שהושתו מחדש אחרי הפרישה מהסכם הגרעין. נתניהו איים כי חיל הים עשוי להתערב כדי למנוע זאת.

לדברי חתאמי, לאיראן יש את היכולות להתמודדות עם ישראל. הוא הוסיף כי הקהילה הבינלאומית לא תסכים לפעולה כזו. שר ההגנה אמר כי כל התערבות אפשרית של חיל הים תהיה פיראטית. "אם זה יקרה, נגיב בנחישות", צוטט חתאמי על ידי סוכנות הידיעות אירנ"א. לכוחות המזוינים של איראן יש בוודאות את היכולות להגן על נתיבי השיט של המדינה בדרך הטובה ביותר נגד כל איום אפשרי".

לפי מומחים שונים, איראן משתמשת במגוון אמצעים כדי להתחמק מהסנקציות, שמטרתן לצמצם עד לאפס את יצוא הנפט שלה. בין היתר, היא מחליפה שמות של ספינות ושל הדגלים שלהן, מכבה transponders בספינות ועורכת עסקאות נפט בלב ים, הרחק ממרכזי סחר גדולים.

הצי האיראני אף הגדיל את טווח הפעילות שלו בשנים האחרונות, כששלח כלי שיט לאוקיינוס ההודי ולמפרץ עדן. ביום שישי, הוא הדף פירטים שתקפו מכלית נפט איראנית במפרץ עדן. לאיראן יש את אחד מציי מכליות הנפט הגדולים ביותר בעולם. בכירים במשטר מאיימים לחסום את מצרי הורמוז, נתיב שיט מרכזי במפרץ הפרסי, אם ארצות הברית תעצור את יצוא הנפט שלה לחלוטין.

עיקר הכוח הימי של צה"ל הוא ספינות קרב וצי קטן של צוללות, וחיל הים פעיל בעיקר בים התיכון ובים האדום.

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום