טראמפ: ארצות הברית תשבית את מטוסי הבואינג מהדגם שהתרסק

נשיא ארצות הברית הודיע כי המטוסים יושבתו בעקבות האסון באתיופיה שגבה חייהם של 157 הנוסעים. ארה"ב הייתה בין הבודדות מהמדינות הגדולות בעולם שלא קרקעה את מטוסי הבואינג

חדשות בעולם 13.3.2019 | 23:09

ארכיון | STR

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע היום (רביעי) כי ארצו תשבית את מטוסי הבואינג מהדגם שהתרסק באסון באתיופיה וגבה את חייהם של 157 הנוסעים בהם שני ישראלים. טראמפ הודיע כי דגמי מקס 8 ומקס 9 יושבתו וזאת אחרי שעד כה ארצו הייתה הבודדה מהמדינות הגדולות בעולם שלא קרקעה את דגמי בואינג 737.

בתוך כך, חברת "אתיופיאן איירליינס" הודיעה היום כי היא תשלח את הקופסאות השחורות של המטוס שהתרסק לבדיקות בחו"ל על מנת לגלות מה הוביל להתרסקות הדגם. אותו דגם התרסק לפני פחות מחצי שנה באינדונזיה, עם 189 נוסעים, ושתי התאונות הסמוכות הובילו להשבתת הדגם במדינות רבות.

דובר של אתיופיאן איירליינס, חברת התעופה הגדולה ביותר ביבשת, אמר היום כי הטייס דיווח על בעיות שליטה במטוס וביקש לשוב לאדיס אבבה דקות אחרי ההמראה. הוא אמר כי הוא עבר הכשרה על המטוס אחרי התאונה באינדונזיה, והדגיש כי הרחבתה המהירה של החברה לא פגעה בסטנדרטים הביטחוניים שלה. הוא הוסיף כי אתיופיה תחליט אם לבטל הזמנות של מטוסים נוספים מהדגם הזה בתום חקירת התאונה.

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום