מאסר עולם למחבל מהפיגוע במוזיאון היהודי בבריסל: "לא בן אדם, מפלצת"

מהדי נמוש הצרפתי, שרצח ארבעה, כולל שני ישראלים, בפיגוע הירי ב-2014, נשלח לעונש מאסר כבד אחרי שטיעוניו לכך שנפל קורבן לקונספירציה של המוסד נדחו. "החיים נמשכים", היו מילותיו האחרונות במשפט. שותפו נשלח ל-15 שנה והביע חרטה: "מצטער שדרכינו הצטלבו"

חדשות בעולם 12.3.2019 | 11:02

צילום מסך | מצלמות אבטחה

בית משפט בבלגיה גזר הלילה (שלישי) מאסר עולם על מהדי נמוש אחרי שהורשע ברצח של ארבעה אנשים בפיגוע במוזיאון היהודי בבריסל ב-2014. נמוש, בן 33, אמר בסוף המשפט כי "החיים נמשכים". משפחות הקורבנות והפצועים השמיעו אנחת רווחה בתום המשפט, שנמשך חודשיים, שבו הועלו תיאוריות קונספירציה מצד עורכי דינו של נמוש, שלחם בשורות דאעש בסוריה בטרם שב לאירופה לביצוע הפיגוע.

נאסר בנדרר, אזרחי צרפתי אחר שעמד לדין והורשע כשותפו של נמוש לפיגוע, נשלח ל-15 שנות מאסר. הוא הורשע באספקת כלי הנשק ששימש לפיגוע הירי, שבו נרצחו שני תיירים ישראלים. "אני מתבייש להיות כאן, אני מתבייש שדרכי הצטלבה עם האדם הזה. הוא לא בן אדם, הוא מפלצת".

הפיגוע, הראשון שבוצע על ידי אזרח אירופי שלחם בשורות ארגונים קיצוניים בסוריה, חשף את הסכנה הטמונה בשובם של אותם לוחמים למדינות המוצא שלהם. לצד שני הישראלים, מרים ועמנואל ריווה, נרצחו גם שני עובדים מקומיים במוזיאון היהודי בבריסל.

התובע במשפט, ייבס מורו, קרא לחבר המושבעים לגזור על נמוש עונש כבד. "הוא יצא מהכלא ויצא למסע צלב אחר ויתחיל לרצוח שוב", אמר. הוא פנה אל נמוש, שמיעט לדבר במהלך המשפט, ותקף אותו על חוסר החרטה שלו: "הדובדבן שבקצפת - אתה אפילו לא מסוגל לקבל אחריות על מעשיך".

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום