מאמצי ליצמן נכשלו: החלה שביתה כללית בבית החולים הדסה

למרות ניסיונו של סגן שר הבריאות להימנע משביתה כללית עם הבטחתו לקלוט את המתמחים שעמדו במחלוקת, הרופאים בבית החולים בירושלים פתחו בשביתה. אילו מחלקות יושבתו, איך יטופלו מקרים דחופים וכיצד יתנהלו חדרי הלידות? כל הפרטים

בריאות 12.2.2019 | 10:19

מנכ"ל בית החולים | הדס פרוש, פלאש 90

בית החולים הדסה עין כרם פתח הבוקר (שלישי) בשביתה כללית. לאחר ניסיונו האחרון של סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, למנוע את השביתה באחד משני בתי החולים המרכזיים בירושלים, הגיע אתמול להדסה עין כרם ושוחח עם בכירים במרכז הרפואי. לוואלה! NEWS נודע כי ליצמן הבטיח לצוות הרפואי כי יסייע בקליטת המתמחים שעומדים בלב המחלוקת וכי הוא ומשרדו יסייעו בהסדרת תנאי העסקתם של המתמחים - בתנאי שהשביתה היום תבוטל. אולם, הסיבה לכישלון המשא ומתן הוא בעקבות הכוונה לקצץ 15 מיליון שקלים משכר הרופאים.

פעילות בית החולים הדסה הושבתה הבוקר ובית החולים הודיע כי יפעל במתכונת של שבת וחגים. ''אנו עושים הכול על מנת שמטופלים לא ייפגעו מהצעדים הארגוניים שיינקטו" נמסר מוועד הרופאים הבית החולים. על פי החוק, כל מטופל המגיע לחדר מיון זכאי להיבדק על ידי רופא ואם נמצא כי הטיפול במטופל הינו דחוף ואיננו סובל דיחוי, על הרופא לטפל בו.

 

במקרים דחופים של טיפולי חירום, בהם חדרי מיון, חדרי לידה ופגיות, יינתנו במהלך השביתה במתכונת שבת וחג. בית החולים הבהיר כי בימי שביתה מלאה המרכזים לרפואה דחופה עובדים במתכונת מתוגברת, בהתאם למתכונת שבת.

בנוגע לפרוצדורות, ניתוחים וניתוחים קיסריים מתוכננים, יופנו המטופלים לוועדת חריגים מקומית בבית החולים. יתר הטיפולים השוטפים במכונים ומחלקות אשפוז יום לא יינתנו, מלבד למקרים דחופים כאמור. טיפולים כירורגיים באשפוז יום יתנהלו כדין חדרי ניתוח.

בעקבות השביתה יושבת שירות אשפוז יום פסיכיאטרי. ניתוחים לא דחופים הנערכים מחוץ לשעות הפעילות של בית החולים ושירותי רפואה פרטית ישבתו גם הם בעת השביתה הכללית.

 

טיפולים אונקולוגיים במסגרת אשפוז יום אונקולוגי והמטולוגי יינתנו כרגיל. ניתוחים אונקולוגיים יבוצעו באישור ועדת חריגים וטיפולים אונקולוגיים, גם אלו שבמסגרת אשפוז יום, יבוצעו כרגיל בימי שביתה כללית. שירותי הדיאליזה יבוצעו גם הן כרגיל.

באשר לרפואת שיניים, היא תתקיים במתכונת שבת בעוד המרפאות יעניקו שירותי עזרה ראשונה בלבד. לא תתקיים פעילות שאינה דחופה במרפאות ולא יבוצעו ניתוחים שאינם דחופים.

 

מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, מבקש מרופאי בית החולים לגלות אחריות לשלומם של מטופליהם ולסיים את השביתה שתוצאותיה תהיינה לבטח הרסניות לבית החולים וישאירו חותם למשך זמן רב. זאת בוודאי לאחר הבטחת סגן שר הבריאות לקליטת המתמחים עד מרץ. כך, לדבריו, מתייתרת השביתה. עוד הוסיף פרופ' רוטשטיין כי יש להגיע להחלטות משותפות באשר לשכר הרופאים האקדמיים הבכירים במשא ומתן ולא בדרך כה פוגענית ומיותרת עבור כולם.

בתחילת השבוע דחה בית הדין האזורי בעיר את בקשת המרכז הרפואי הדסה לצו מניעה לשביתה המתכוננת. בהתאם לכך, מחר בשעה 06:00 צפויה לצאת לדרך השביתה שבשיאה יעבדו בתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים במתכונת שבת מצומצמת. זאת, בתגובה להחלטת הדסה שלא לקלוט לעבודה כעשרה רופאים מתמחים שאותם התחייבה להעסיק. לאחר החלטת בית המשפט, מסר יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי מסר כי "אנחנו מקווים שהנהלת הדסה תתעשת ותקלוט לאלתר את המתמחים הממתינים מתחילת פברואר".

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום