חורף קשה בבתי החולים: "העומס גדול ממה שאפשר לספוג"

יו"ר איגוד המחלקות הפנימיות סיפר על המשבר, שמתנהל זה תקופה ארוכה במחלקות בבתי החולים שקורסות: "אנחנו לא יכולים לספק את הטיפול שלאזרחים מגיע לקבל מאיתנו"

בריאות 28.1.2019 | 20:46

אילוסטרציה | הדס פרוש, פלאש 90

פרופ' אבישי אליס, מנהל מחלקה פנימית בבילינסון ויו"ר איגוד המחלקות הפנימיות, התייחס היום (שני) למשבר במחלקות הפנימיות בבתי החולים, שכורעות תחת העומס עקב התחלואה בחורף הנוכחי: "אנחנו קורסים, הטיפול שאנחנו נותנים הוא לא הטיפול שאנחנו רוצים, ולא הטיפול שלאזרחים מגיע לקבל מאיתנו". את הדברים אמר בריאיון לתוכנית "החדשות" עם יעקב אילון.

"אנחנו נכנסים לשבוע הרביעי של המחאה של המנהלים והרופאים במחלקות הפנימיות" סיפר אליס. "המצב הוא שהמחלקות מלאות, עמוסות, מעבר ליכולת הקליטה שלהן. אנחנו קורסים מבחינת היכולת לטפל ולהעניק רפואה טובה לאזרחי מדינת ישראל". לדבריו, "העומס מתבטא בעובדה שבמחלקה שלי התקן הוא 38 חולים ויש במחלקה כרגע 45 חולים. העומס הוא גדול, התחלואה גדולה, הרכב החולים הוא קשה והעומס הוא מעבר למה שאפשר לספוג".

עוד הדגיש אליס כי "הרפואה שאנחנו נותנים היא לא הרפואה שאנחנו רוצים, ולא הרפואה שהאזרחים צריכים לקבל מאיתנו. התמונה שאנו מתארים, ואתם רואים יום יום, זאת מציאות חיינו 365 יום בשנה. שבתות, חגים, חורף, בכל ימות השנה. כרגע יש עלייה מסוימת אבל זה המצב באופן קבוע".

לשאלה כיצד ניתן להתמודד עם המצב, השיב אליס: "צריך להבין שיש בעיה. כמו שצה"ל צריך לצאת למלחמה כשהוא ערוך, וכשמישהו חושב שהצבא לא ערוך למלחמה הוא מתריע - אותו דבר כאן. צריך להבין שהמחלקות הפנימיות, שהן הבסיס לרפואה הציבורית, לא מסוגלות לתפקד. זה מצב שצריך לפתור כאן ועכשיו. אנחנו כבר הרבה מתחת לתחתית. יש נקודה מסוימת שגם הסוס החרוץ ביותר, הטוב ביותר לא מסוגל למשוך, וכרגע אנחנו בדיוק בנקודה הזאת".

אליס התייחס למערכת הבחירות הקרבה, ואמר כי "אנחנו עושים ככל יכולתנו שהנושא הזה יעלה לסדר היום. אנחנו שואפים לכך שהמפלגות יכניסו את הדברים לתוך המצעים שלהן, ושבממשלה הבאה זה יהיה אחד מקווי היסוד המרכזיים, כדי שנוכל לשפר את מערכת הבריאות הציבורית ובעיקר את המחלקות הפנימיות".

החדשות 13

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום