מאבק הירושה ברש"פ: ניסיון לחיסול של אחד המועמדים המרכזיים

מטען הונח סמוך לרכבו של המיליונר ד"ר עדנאן מג'אלי בעת ששהה מוקדם יותר החודש בעיירה טובאס. אזהרות נוספות שוגרו למספר בכירים נוספים המועמדים לרשת את אבו מאזן

מדיני 23.1.2019 | 22:34

פלאש 90

מאבק הירושה ברשות הפלסטינית מתחמם: מטען התפוצץ ליד מכוניתו של ד"ר עדנאן מג'אלי, חוקר פורץ דרך במחקר האלצהיימר ואחד המועמדים להחליף את אבו מאזן, בעת ששהה מוקדם יותר החודש בעיירה טובאס שבמזרח השומרון. מג'אלי לא נפגע כתוצאה מהפיצוץ. אירוע זה מתווסף לאירועים נוספים שכוונו נגד מג'אלי בחודשים האחרונים, ביניהם חסימת חשבונות הבנק שלו בראמללה.

ד"ר מג'אלי אמנם לא היה כאמור ברכב בזמן הפיצוץ, אך רכבו הפרטי בשווי של כחצי מיליון דולר נהרס כליל. מלבד ד"ר מג'אלי, הרשות הפלסטינית כבר שיגרה מספר אזהרות נוספות לכמה מועמדים נוספים, ביניהם ראש ממשלת הרשות הפלסטינית לשעבר, סלאם פיאד, ויו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב. מנגד, יו"ר הרשות הפלסטינית החליט לקדם שני מועמדים בלבד – מאג'ד פרג', ראש הביטחון ברשות, ומחמוד אל-עלול, מושל שכם.

מוקדם יותר החודש, ציין יו"ר הרשות הפלסטינית במהלך ביקורו בקהיר כי בכוונתו לבחון מחדש את ההסכמים שנחתמו עם ישראל - גם במחיר ביטולם, והוסיף כי "דלתות העם הפלסטיני סגורות מול ארה"ב". אבו מאזן התייחס פעם נוספת להחלטה האמריקנית להכיר בירושלים כבירת ישראל וציין כי הדבר לא ישנה את זכותו של העם הפלסטיני על העיר. עוד הוסיף כי בעיניו, "הדלתות סגורות מול ארה"ב. כל עוד היא לא תחזור בה מהחלטותיה נגד העם הפלסטיני - אסור לאף פלסטיני להיפגש עם ההנהגה האמריקנית, לא משנה מה תפקידו".

בנוגע להסכמי אוסלו, ציין אבו מאזן כי הרשות הפלסטינית ביקשה לבחון מחדש את הסכמי פריז והסכמים נוספים עם ישראל. זאת, גם במידה שהבחינה המחודשת תביא לביטול כלל ההסכמים עם ישראל, וכן להפסקת התיאום הביטחוני. "העתיד מסוכן", הצהיר אבו מאזן. "איו לי עוד כוח להילחם, אבל לא אסיים את חיי כבוגד. אני יכול לומר 'לא', ויש לצידי עם פלסטיני שגם הוא אומר 'לא'".

החדשות 13

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום