בן משה נסוג מהעסקה: מי ירכוש כעת את אפריקה ישראל?

מאשים את מחזיקי אגרות החוב: המיליארדר מוטי בן משה נסוג מעסקת אפריקה ישראל • מה יעשו מחזיקי האג"ח ומי השחקן שחוזר כעת לבמה? • כל הפרטים

כלכלי 9.1.2019 | 11:12

אפריקה ישראל | צילום: משה שי, פלאש 90

עכשיו זה סופי, מוטי בן משה לא ירכוש את אפריקה ישראל. כזכור, בפרויקט 'המשפיעים' של ביזנעס סיקרנו את פעילותו העסקית של בן משה ודיווחנו כי ככל הנראה הוא לא ירכוש את 'אפריקה ישראל' של לבייב. למעשה, מאז סוף 2017, בן משה שולט בחברה, אך כעת נסוג מכך סופית כאמור.

כעת הדבר מקבל תוקף רשמי עם מכתבו של בן משה, המודיע כי מכיוון שמחזיקי אגרות החוב החלו במגעים מול צדדים שלישים, בנוסף לתנאים נוספים שהעמידו לו, ההסכם ביניהם מבוטל והוא למעשה נסוג סופית מהעסקה. בנוסף לכך, דורש בן משה את הפיקדון שהפקיד עבור העסקה.

בן משה כבר הפסיד סכום כסף אדיר לאחר שרכש את איי.די.בי הכושלת של נוחי דנקנר, ובהתחשב במצבה העגום של אפריקה ישראל כיום, סביר להניח שההחלטה הזו של בן משה לא תגרום לו הפסד נוסף. למעשה, בן משה היה צריך לגייס סכום של 800 מיליון ש"ח נוספים על מנת לממש את העסקה, סכום כלל לא מבוטל שבמצב הנוכחי בן משה מחליט שלא להשקיע אותו.

אפריקה ישראל הייתה שייכת בעבר לטייקון החב"די לב לבייב, שנחשד היום במסגרת פרשת 'יהלום שחור'. זאת, עד דצמבר 2017, אז החל בן משה לשלוט בחברה. לאחר שמחזיקי אג"ח העדיפו את הצעתו על ההצעה של נתי סיידוף.

מחזיקי אגרות החוב אמורים לכנס היום אסיפה על מנת לבחון רוכשים פוטנציאלים לאפריקה ישראל, כאשר הרוכשים הרלוונטיים ביותר הם אנשי העסקים נתי סיידוף ולארי מייזל.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום