בניגוד לשמועות: תעריף המים אינו צפוי לעלות בחודשים הקרובים

העדכון הקרוב של התעריף למגזר הביתי יהיה רק ביולי, כלומר אחרי הבחירות לכנסת בטווח הארוך אכן צפויה התייקרות בתעריף, שאמור לשקף את עלויות ההפקה והתפעול של משק המים

כלכלי 7.1.2019 | 22:45

pixabay

תעריף המים אינו צפוי לעלות בחודשים הקרובים, כך הבהירו היום ברשות המים בתגובה לפניית "גלובס" ועל רקע פרסומים על התייקרות צפויה בתעריף המים. תעריף המים נקבע על-ידי רשות המים והוא מתעדכן פעמיים בשנה.

התעריף למגזר הביתי הועלה רק בתחילת החודש ב-4.5% והעדכון הקרוב של התעריף יהיה רק ביולי, כלומר אחרי הבחירות לכנסת. ההתייקרות האחרונה בתעריפי המים נגרמה כתוצאה מהגדלת כמויות המים המותפלים שהמדינה רוכשת ממתקני ההתפלה והתייקרות תעריף החשמל.

יחד עם זאת, ההערכות במשק המים הן כי התעריף אכן יעלה בשנים הקרובות, עקב גידול משמעותי שצפוי בהיקף ההשקעות במשק המים.

הצפי הוא כי בטווח הארוך אכן צפויה התייקרות בתעריף, שאמור לשקף את עלויות ההפקה והתפעול של משק המים. הסיבה לכך היא המשבר שאליו נקלע משק המים בעקבות חמש שנות בצורת, שהובילו לגירעון של כ-2.5 מיליארד קוב ולירידה מסוכנת במפלס הכנרת. החשש מהמלחת הכינרת מחייב את המדינה לבנות מערכת להובלת מים מותפלים לכנרת כדי לעצור את הירידה במפלס - ועיקר ההוצאות הכרוכות במערכת כזו עדיין לא קיבלו ביטוי תעריפי.

מילוי הכנרת במים מותפלים הוא רק פרויקט אחד מתוך שורת פרויקטים שצפויים להתבצע במשק המים בשנים הקרובות. ברשות המים מציינים, מצד שני, כי בחמש השנים האחרונות תעריפי המים ירדו במצטבר ב-30% כתוצאה מתהליכי התייעלות בתאגידי המים, שמספרם אף צפוי לרדת מ-56 ל-30 עד אמצע 2019. בנוסף, אמורה מקורות להתחיל בתהליך רפורמה שנועדה לאפשר, בין היתר, התייעלות וחיסכון בהוצאות שיתורגמו להוזלה נוספת בתעריף.

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום