בשל עבודות תחזוקה: הרכבל במצדה יושבת זמנית

פעילות הרכבל בגן בלאומי מצדה תופסק זמנית למשך שבועיים לצורכי תחזוקה ושדרוג • האתר יהיה פתוח למבקרים כרגיל למעט הרכבל, וניתן יהיה להעפיל לפסגת המצדה ברגל באמצעות שביל הנחש או שביל הסוללה מכיוון מצדה מערב

חדשות בארץ 6.1.2019 | 11:04

הרכבל בגן הלאומי מצדה | צילום: יניב כהן, רשות הטבע והגנים

רשות הטבע והגנים הודיעה הבוקר, כי פעילות הרכבל בגן הלאומי מצדה תופסק זמנית לטובת עבודות תחזוקה ושדרוג של המערכת האלקטרונית למערכת חדשנית ומתקדמת יותר. זאת, בין התאריכים 13.1.19 – 27.1.19 – תקופה של שבועיים.

ברשות ממליצים למבקרי הגן הלאומי מצדה להגיע לאתר במהלך תקופת העבודות מכיוון מערב ולהעפיל לפסגת המצדה דרך שביל הסוללה, עלייה הנמשכת לרוב 10-25 דקות. למגיעים מצד מזרח מומלץ לשלב ביקור במוזיאון מצדה. "ברשות הטבע והגנים נערכים בצד המערבי של האתר במהלך תקופה זו להפעלת מרכז שירות מורחב יותר לרווחת המטיילים, שיאפשר מנוחה קלה ונעימה לפני היציאה למסלול ואחריו", נכתב בהודעת הרשות.

עוד נמסר מרשות הטבע והגנים, כי פרויקט עבודות התחזוקה ושדרוג מערכת הרכבל הוא מבצע מורכב המתוכנן מראש וכולל הכנות מקדימות על ידי צוות האתר במשך חודשים וביצוע העבודות על ידי חברה מומחית בתחום מחו"ל, המחייב תיאום מבעוד מועד לרבות הבאת ציוד מחו"ל. כחלק מביצוע העבודות, נדרש יהיה לנתק את מערכת הרכבל הקיימת, להרכיב את החדשה ולהפעילה רק לאחר השלמת בדיקות הפעלה ובטיחות מקיפות.

העבודות תוכננו מראש לחודש ינואר, בו תנועת המבקרים באתר פחות גדולה לעומת חודשים אחרים ונעים ונוח יותר מבחינת מזג האוויר להעפיל רגלית לפסגה. "רשות הטבע והגנים מתנצלת מראש על אי הנעימות ותפעל על מנת שהפסקת פעילות הרכבל תהיה קצרה ככל הניתן עם מינימום פגיעה בחוויית הביקור של הפוקדים את האתר", נכתב בהודעת הרשות.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום