לאחר שהפסיד בבחירות: יונה יהב - פורש

ראש עיריית חיפה לשעבר, יונה יהב, שהפסיד את ראשות העיר במערכת בחירות סוערת ואמוציונלית לעינת קליש-רותם, הגיש בסוף השבוע מכתב התפטרות למזכירת העירייה

חדשות בארץ 6.1.2019 | 10:28

פלאש 90

ראש עיריית חיפה לשעבר, יונה יהב, שהפסיד את ראשות העיר במערכת בחירות סוערת ואמוציונלית לעינת קליש-רותם, הגיש בסוף השבוע מכתב התפטרות למזכירת העירייה ברכה סלע.

יונה יהב נעדר מישיבות המועצה שנערכו מאז הבחירות ובסוף השבוע ערך מסיבת עיתונאים בה הכריז על פרישה ממועצת העיר חיפה. במקומו, תיכנס חברת המועצה סופי נקש. סיעתו של יהב לא צפויה להיכנס לקואליציה של ראש העיר עינת קליש.

במכתב ששלח למזכירת העירייה כתב יהב: "על מנת להבטיח שני עקרונות חשובים, לי ולסיעתי, האחד, שילוב צעירים בחיים הציבוריים במדינה בכלל ובחיפה בפרט, והשני, חיזוק עגינתה של סיעתי בקרית חיים החשובה עד מאוד להוויה החיפאית, אני מפנה את מקומי לסופי נקש נציגת קרית חיים שתחל לכהן במקומי החל מהישיבה הקרובה".

יונה יהב ערך כאמור מסיבת עיתונאים בה הכריז על פרישתו מהעירייה, במהלך המסיבה אמר יהב: "מערכת הבחירות אמרנו קבל ועדה שאנחנו נרתמים להיבחר לקדנציה אחרונה ומבצעים מהלך שלא בוצע קודם - חוברים לקבוצה צעירה ומוכשרת כדי לפלס להם את הדרך ולהעביר את המקל אליהם".

יונה יהב רמז במסיבת העיתונאים על הצעות שמקבל באחרונה לשילוב בתפקיד בכיר בסוכנות היהודית לצד בוז'י הרצוג: "אני רוצה ליצור עגינה משמעותית בעולם היהודי. אנחנו חווים משבר עם יהדות העולם, והנושא לא נמצא בסדר העדיפויות. יש לי הצעות מקוריות בתחום הזה, ואני רוצה לתרום שם".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום