תוך עשר דקות: החשמלית שנטענת במהירות

חברת פולסטאר מציגה דגם חדש עם אפשרות לטעינה מהירה מאוד ומה שמעניין הוא שהטעינה הזאת היא פתרון כחול לבן של חברת סטורדוט הישראלית

רוני נאק | רכב ותחבורה 1.5.2024 | 09:50

פולסטאר 5 החשמלית | צילום: פולסטאר

מכוניות חשמליות ניחנו בהרבה יתרונות: הן שקטות, הן לא פולטות זיהום, יש בהן כאלה שעלויות התיקון שלהן מאוד נמוכות וכמובן שגם את המחיר של הדלק לא מרגישים בכיס. אבל יש להן גם חיסרון מעצבן: לוקח הרבה זמן לטעון אותן כשהסוללה שלהן מתרוקנת. אם זו טעינה ביתית אז מדובר בטעינה שלוקחת לא מעט שעות. ואם מדובר בטעינת DC, כלומר מה שנקרא "טעינה מהירה" אז גם כאן צריך לבלות לפחות חצי שעה עד שהסוללה באמת תתמלא, וזה בעמדת טעינה אולטרא מהירה.

אבל כעת חברת פולסטאר (סינית עם חזות שוודית) מציגה דגם חדש עם אפשרות לטעינה מהירה מאוד ומה שמעניין הוא שהטעינה הזאת היא פתרון כחול לבן של חברת סטורדוט הישראלית. הפרסום הזה אינו בגדר שמועה או הערכה, אלא פרסום רשמי של יצרנית הרכב שמאשרת את זמני הטעינה המרשימים.

לפי פולסטאר, הטכנולוגיה של סטורדוט שנקראת XFC הוטמעה בפולסטאר 5 החדשה, כשהיתרון המשמעותי ביותר של הסוללה הוא שהיא לא מתחממת בטעינה באופן משמעותי, מה שמאפשר שמירה על קצב טעינה מהיר.

הנתונים של פולסטאר שחיברה את המכונית שלה למטען "אסקטרה" מהיר מרשימים: הספק הטעינה היה 310 קילוואט ולקראת סוף הטעינה, במקום בו בדרך כלל קצב הטעינה יורד, נרשם הספק עצום של 370 קילוואט.

כמה זמן ארכה הטעינה? זו הרי שאלת השאלות. במכונית עם סוללה בקיבולת 77 קילוואט/שעה נדרשו 10 דקות כדי למלא את הסוללה מ-10% ל-80%. למעשה, אם מישהו יבלה עם כזאת מכונית בעמדת טעינה מתאימה ויבצע טעינה של כחמש דקות, עדיין יתקבל טווח מרשים.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום