רוכבים על אופניים חשמליים? זו העיר הכי מסוכנת עבורכם

1,513 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים במעורבות אופניים חשמליים בשנת 2023 כאשר תל אביב-יפו ניצבת במקום הראשון אשר במהלכה נפגעו 300 בני אדם ושלושה נהרגו

קובי ברקת | רכב ותחבורה 30.4.2024 | 16:10

לוחיות רישוי לאופניים חשמליים | צילום: רוני נאק

300 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים במעורבות אופניים חשמליים בתל אביב-יפו בשנת 2023 – אחד מכל חמישה נפגעים בתאונות אופניים חשמליים (20%), כך עולה מנתוני משטרת ישראל שמפרסמת עמותת אור ירוק.

1,513 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים במעורבות אופניים חשמליים בשנת 2023 כאשר תל אביב-יפו ניצבת במקום הראשון אשר במהלכה כאמור נפגעו 300 בני אדם, ושלושה נהרגו. 

נתניה ניצבת במקום השני עם 76 נפגעים והרוג אחד בתאונות אופניים חשמליים בשנת 2023. ירושלים במקום השלישי עם 76 נפגעים בתאונות אופניים חשמליים. 72 בני אדם נפגעו בתאונות אופניים חשמליים בשנת 2023 ושניים נהרגו בפתח תקוה. בראשון לציון נפגעו 63 בני אדם בתאונות אופניים חשמליים בשנת 2023. אשדוד (54 נפגעים, הרוג אחד), רמת גן (50 נפגעים), בני ברק (49 נפגעים, הרוג אחד), חולון (47 נפגעים), בת ים (46 נפגעים, הרוג אחד).

אילוסטרציה | צילום: unsplash

למעשה, שנת 2023 נקבעה כשנת שיא במותם של רוכבי אופניים חשמליים. 28 בני אדם נהרגו בתאונות עם אופניים חשמליים בשנה הקטלנית הזו, הנתון הגבוה ביותר מאז כניסתם של האופניים החשמליים לישראל (כל ההרוגים רוכבים). בהשוואה לשנת 2022 נרשם זינוק חד של פי שנים ויותר במספר ההרוגים בתאונות אופניים חשמליים בשנת 2023.

156 בני אדם נפצעו קשה בתאונות דרכים במעורבות אופניים חשמליים בשנת 2023 לעומת 139 בני אדם שנפצעו קשה בתאונות דומות בשנת 2022 – עליה של 12%.

1,513 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים במעורבות אופניים חשמליים בשנת 2023 (רוכבים, הולכי רגל, נהגים ונוסעים ברכב פרטי ושאר משתמשי דרך נוספים).

בהשוואה לשנת 2022 נרשמה בשנת 2023 ירידה של 80 נפגעים בתאונות עם אופניים חשמליים.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר: "שנת 2023 הייתה שנת שיא במותם של רוכבי האופניים החשמליים בתאונות דרכים. הכאוס וחוסר הסדר מובילים גם לנפגעים רבים ולכן חייבים להחזיר את הסדר למדרכות ולכבישים כדי לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה. בערים רבות אין מסלולי רכיבה מופרדים לבטיחות הרוכבים והאכיפה מועטה ולא אפקטיבית. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לעודד ראשי וראשות ערים לסלול שבילי רכיבה שיפרידו את הרוכבים מכלי הרכב ומהולכי הרגל ובמקביל יש להגביר את האכיפה המשטרתית והעירונית. בנוסף, חייבים לקיים הסברה לציבור אודות החוק החדש המחייב לוחיות זיהוי בכלים חשמליים. שילוב של שיפור תשתיות, הסברה ויצירת אווירה הרתעתית ימנעו עבירות תנועה, ישיבו את תחושת הבטחון לתושבים ויובילו להפחתת מספר הנפגעים בתאונות דרכים". 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום