מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

"יש מלחמה אזורית עם תוכנית סדורה להשמדת ישראל"

אלוף (מיל') גרשון הכהן על הלחימה בלבנון: "המטרה שלנו מאוד קשה להשגה והיא להשיב את התושבים חזרה הביתה בבטחה לעומת זאת, מטרת נסראללה מאוד קלה להשגה, להמשיך בהתשת ישראל"

"יש מלחמה אזורית עם תוכנית סדורה להשמדת ישראל"
חסן נסראללה צילום: שאטרסטוק

עשרות הרקטות נורו אתמול (שני) לעבר אזורים נרחבים בארץ - כשבמקביל צה"ל ממשיך לתקוף בלבנון. מפקד הגיס המטכ"לי לשעבר אלוף במיל' גרשון הכהן התייחס לכך אצל גדי נס ב-104.5fm.

"יש פה מערכה שלא ברור מה הצעדים הבאים שלה. המטרה שלנו מאוד קשה להשגה והיא להשיב את התושבים חזרה הביתה בבטחה לעומת זאת, מטרת נסראללה מאוד קלה להשגה, להמשיך בהתשת ישראל". והוא יכול להמשיך את ההתשה כל עוד יש לו מספיק טילים, רקטות, כטב"מים-ויש לו. גם אם נגיע לליטני הוא יוכל להמשיך את ההתשה".

יש ברשותו טילים גם מעבר לליטני. "צריך לא להמשיך לחשוב על המלחמה הזו במושגים של המאה הקודמת. יש פה מלחמה אזורית של איראן עם תוכנית מאוד הגיונית וסדורה להשמדת מדינת ישראל, יש להם שעון חול בטהרן שמוליך ל-2040".

לדבריו, "ההתשה בהחלט מקשה עלינו. פחות, על נסראללה שלא סופר את התושבים שלא נמצאים בבתים מהצד הלבנוני בגבול. גם המחירים, כמו אצל סינוואר, שוווים את החרבת לבנון. "לכן, יש פה מבחינתינו מבוכה אסטרטגית שתביא למענה אסטרטגי יצירתי", טען.

הוסיף, "בשבוע האחרון אנחנו יותר יוזמים, יכול להיות שאותו נאום של נסראללה שהוא לא יאפשר להחזיר, כיוון שהכל נתון בידיו ולא בידי ממשלת ישראל, זו הייתה הטעות הגדולה שלו?  "לא, זה קו מאוד עיקבי אצלו. ההחלטה של ממשלת ישראל לשנות כיוון ולהתחיל לפעול נבעה מהרבה דברים".

כמה רקטות וטילים יש להם? "מה שחשוב זה לא רק לדעת כמה יש אלא גם לדעת לסמן מטרות בשביל לתקוף. זאת אומרת אנחנו יכולים לדעת על טילים בבקעת הלבנון ולא לדעת את המיקום שלהם, יכולים להיות טילים בתוך מנהרות חצובות בסלע ומעבר ליכולת תקיפה של פצצות חיל האוויר- יש פה מערכה ממושכת". "הגענו לקו ה'אל חזור'- אי אפשר יותר לשאת את המצב שאזרחים ישראלים", הוסיף.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום