יהודי מתנגד לפוטין מת בכלא: "גופו לא עמד בשביתת הרעב"

הפסנתרן פאבל קושניר לא הסתיר את התנגדותו למלחמה באוקראינה. הוא נעצר אחרי שפרסם סרטוני מחאה. בהמשך הוא פתח בשביתת רעב ומת אחרי חמישה ימים. "גופו לא עמד בזה. אפשר היה להצילו בעסקת חילופי האסירים בין רוסיה למערב"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 6.8.2024 | 21:01

פאבל קושניר | צילום: Sverdlovsk Regional Local History Museum

הפסנתרן היהודי-רוסי פאבל קושניר, שהתנגד למלחמתה של רוסיה באוקראינה ונעצר בעקבות סרטוני מחאה שפרסם ביוטיוב - מת אחרי חמישה ימים של שביתת רעב בבית המעצר שבו הוחזק. קושניר בן ה-39 היה סולן התזמורת הפילהרמונית בעיר בירוביג'אן, בירת המחוז היהודי האוטונומי שבמזרח רוסיה. הוא הביע ביקורת כלפי פוטין, מה שהוביל בסופו של דבר למותו.

סוכני שירות הביטחון הפדרלי (FSB) עצרו את קושניר בחודש מאי באשמת "קריאה לפעילות טרור" בסרטוני יוטיוב שבהם התבטא נגד הפלישה לאוקראינה.

רוסיה טפלה עליו האשמות מופרכות שהוא סוכן FBI, וטענה שהוא תומך בטרור בפומבי. בחודש מאי הוא נעצר ונשפט לשבע שנות מאסר. מכרתו של קושניר, הפסנתרנית אולגה שקריגונובה, אישרה את מותו בשיחה עם ה"מוסקבה טיימס", עיתון היוצא לאור בשפה האנגלית בבירה הרוסית. "גופו לא עמד בשביתת הרעב. הוא מת ב-27 ביולי" אמרה.

מותו של קושניר הותיר רבים בקהילה היהודית ברוסיה המומים. אלכס טנצר, פעיל עלייה לישראל, אמר לווינט כי "אפשר היה להציל את חייו של הפסנתרן בעסקת חילופי האסירים שהתקיימה לפני כמה ימים בין רוסיה למדינות מערב, שבה שוחררו גם כמה ממתנגדי פוטין והמלחמה באוקראינה".

חברת מועצת נובוסיבירסק, סבטלנה קברזינה, אמרה כי הציבור לא ידע על מעצרו או על שביתת הרעב של קושניר עד מותו.

"בירוביג'אן היא עיר שאין בה קשרים בין מתנגדים. לא היה למי לספר. ככל הנראה, קרובי המשפחה פחדו לצאת לציבור והאיש נותר לבד להתמודד עם המערכת", כתבה בטלגרם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום