קנס כספי הוטל על עסק שפרסם מודעה בעברית נגד חרדים

בעל עסק להשכרת ציוד סקי בשוויץ, נקנס בגין סירוב להשכיר ציוד לחרדים. גובה הקנס לא פורסם. פדרציית הקהילות היהודיות בשוויץ שהגישה את התלונה מסרה לתקשורת: "אנו שמחים שהפרקליטות פעלה במהירות"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 4.8.2024 | 07:37

המודעה נגד השכרת ציוד ליהודים | צילום: באדיבות המצלם

עסק להשכרת ציוד סקי באתר הסקי בדאבוס שבשוויץ, נקנס בשל סירוב להשכיר ציוד ספורט חורף ליהודים חרדים, כך מסרה התביעה בשוויץ בסוף השבוע האחרון, גובה הקנס לא פורסם.

על המנהל קנס בפועל וקנס על תנאי, בגין "אפליה וסירוב לספק שירותים על רקע גזע, אתני או דת", נמסר ממשרד התובע הציבורי לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

פדרציית הקהילות היהודיות בשוויץ שהגישה את התלונה מסרה לתקשורת: "אנו שמחים שהפרקליטות פעלה במהירות". הקרן נגד גזענות ואנטישמיות (GRA) מציריך, מסרה לסוכנות הידיעות הצרפתית שהעונש משמעותי. "בתי משפט בשוויץ מטילים עונש נגד גזענות בזהירות רבה, מה שהופך פסיקות כאלה לנדירות".

"יש לגנות כל צורה של אנטישמיות, גזענות ואפליה", אמר פיליפ וילהלם, ראש עיריית דאבוס, לאתר השוויצרי SRF. "זה לא שייך פה בדאבוס".

כזכור כפי שדיווחנו בפברואר האחרון, באחת החנויות למרגלות הרי האלפים בתחילת מסלולי הגלישה, שבהן אפשר לשכור ציוד סקי וספורט, נתלה מחוץ לכניסה לתחנה שלט כתוב בעברית, ובו הודעה כי "לא יושכר כל ציוד ספורט לאחינו היהודים". לשון ההודעה בעברית תקינה לחלוטין: "עקב אירועים שונים, מאוד מעצבנים, כולל גניבת מזחלת, איננו משכירים עוד ציוד ספורט לאחינו היהודים. זה חל על כל הציוד כולל מזחלות, לוחות אוויר, שקעי סקי ונעלי שלג. תודה על ההבנה".

כשהתגובות נגד המודעה הגיעו הגיב הבעלים: "אין לזה שום קשר לאנטישמיות, היו לנו הרבה חוויות נפלאות וטובות עם אורחים יהודים, הם עדיין מוזמנים. אני מוכן לדבר עם אלה שנפגעו", אמר והמודעה הוסרה, אך הוא נקנס בגין תליית המודעה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום