הסדר הטיעון עם מתכנן פיגוע מגדלי התאומים בוטל

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין הודיע כי החליט לבטל את הסדר הטיעון עם "המוח" מאחורי פיגועי מגדולי התאומים במסגרתם נרצחו כ-3,000 אנשים. ההחלטה על הסדר הטיעון עוררה זעם בארה"ב

שלו שינברג | חדשות בעולם 3.8.2024 | 22:26

זירת אסון התאומים - 22 שנה אחרי | צילום: דוב בער הכטמן

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין ביטל את הסדר הטיעון עם חאלד שיח' מוחמד, שנחשב למוח שמאחורי פיגועי 11 בספטמבר 2001 הרצחניים בהם נרצחו אלפי אמריקנים. לפי הסדר הטיעון השיח' יודה באשמה ויקבל מאסר עולם במקום עונש מוות. 

"האחריות להחלטה כזו צריכה להיות עליי כרשות העליונה", כתב אוסטין לקצין שחתם על ההחלטה לחתום על הסדר טיעון. "אני חוזר בזאת מסמכותך. מתוקף סמכותי, אני חוזר בו בזאת משלושת הסכמי קדם המשפט".

השבוע עדכן משרד המשפטים כי האיש שהואשם בתכנון הפיגועים הנוראיים ב-11 בספטמבר 2001 ושני נאשמים נוספים, הגיעו להסדרי טיעון שיאפשרו להם להימנע מעונש מוות. זו הייתה התפתחות דרמטית בתיקים שנמשכו שנים רבות, כשבזמן הזה האסירים נמצאים במתקן מעצר של צבא ארה"ב במפרץ גואנטנמו שבקובה. 

בעקבות החלטה זו ספגו הרשויות בארה"ב ביקורת נוקבת, וממשל ביידן נקרא לבטל את ההחלטה שתמנע עונש מוות מהמרצחים. 

נזכיר כי במסגרת פיגועי הטרור תשעה עשר מחבלים שהשתייכו לארגון הטרור "אל-קאיעדה" חטפו ארבעה מטוסי נוסעים. החוטפים הטיסו שניים מהמטוסים בכוונה לתוך מגדלי התאומים שבמרכז הסחר העולמי שבעיר ניו יורק. הפגיעה במגדל הדרומי הועברה בשידור חי לעיני מיליוני צופים ברחבי העולם, וכך גם קריסתם של המגדלים, אשר קרסו בתוך פחות משעתיים.

2,977 אזרחים, נוסעים וצוות של ארבעת המטוסים, נהרגו, ויותר מ-6,000 נפצעו. יחד איתם נהרגו גם 19 הטרוריסטים שחטפו את ארבעת המטוסים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום