דיווח: סוכנים תועדו מטמינים מטענים | איראן מכחישה: הנייה חוסל באמצעות טיל

איראן טוענת כי איסמעיל הנייה חוסל על ידי טיל עם חומר נפץ במשקל 7 ק"ג שנורה מטווח קצר מחוץ לחדרו. דיווח: עשרות מעצרים בעקבות החיסול של הנייה, גם של קצינים בכירים

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 3.8.2024 | 20:54

שוטרים באיראן | צילום: Iurii Bagrov / Shutterstock

משמרות המהפכה של איראן טוענים כי חיסולו של איסמעיל הנייה לא בוצע באמצעות מטען חבלה כפי שדווח ב'ניו יורק טיימס' בסוף השבוע, אלא באמצעות טיל שנורה מטווח קצר מחוץ לחדרו, עם חומר נפץ במשקל 7 קילוגרם.

משמרות המהפכה מסר כי "מעשה הטרור הזה תוכנן והוצא לפועל על-ידי המשטר הציוני, בתמיכת ממשלת ארצות הברית. המשטר הציוני הטרוריסטי ישלם באופן נחרץ על הפשע הזה". לדבריהם, "הנקמה תהיה קשה ותגיע בזמן, במקום ובדרך המתאימים".

סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית תסנים דיווחה, כי הנייה לא חוסל באמצעות מטען חבלה  ושהדיווחים בניו יורק טיימס "שקריים". מנגד ייתכן שמדובר בהכחשה איראנית שנובעת בעיקר מהמבוכה הגדולה שאחזה במשטר נוכח העובדה שישראל הצליחה להחדיר סוכנים לתוך בית הארחה של משמרות המהפכה ולחסל אורח בכיר של המשטר בתוכו.

הבוקר דווח ב'ניו יורק טיימס' על עשרות מעצרים בעקבות החיסול של הנייה, גם של קצינים בכירים, ובטלגרף הבריטי נטען כי המטענים הוטמנו עוד חודשים לפני כן באמצעות סוכנים מתוך משמרות המהפכה. לפי הדיווח בטלגרף, החיסול התאפשר לאחר שהמוסד שכר סוכני אבטחה איראניים כדי לשתול מטעני חבלה בשלושה חדרים נפרדים בבניין שבו שהה הנייה.

על פי הדיווח, התכנון המקורי היה להתנקש בהנייה בחודש מאי, כאשר הגיע לאיראן להלווייתו של הנשיא הקודם, איברהים ראיסי, שנהרג בהתרסקות מסוק. התוכנית לא יצאה לפועל מאחר שקהל גדול גדש את הבניין שבו התארח, כך אמרו לעיתון הבריטי שני גורמים איראניים בכירים.

במקום זאת, שני הסוכנים ששכר המוסד "שתלו" מטענים בשלושה חדרים בבניין ההארחה של משמרות המהפכה שבצפון טהראן. הסוכנים תועדו במצלמות האבטחה במקום כשהם נעים במהירות ובחשאיות, בעודם נכנסים לחדרים ויוצאים מהם תוך דקות בודדות, לפי הגורמים שצפו בתיעוד.

לאחר מכן הסוכנים ברחו משטח איראן, אך שמרו על מקור מידע בשטחה. ביום רביעי לפנות בוקר, ממקום מושבם מחוץ לאיראן, הסוכנים פיצצו את המטען שהניחו בחדרו של הנייה, שהגיע למדינה עבור טקס ההשבעה של הנשיא החדש, מסעוד פזשכיאן.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום